Renovering av en 93 XLT SP

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
YEEHAAAA... 2t röken ligger tungt i garaget........:laugh: efter en massa slit och en hel del öldrickande :beer: så är den äntligen igång...
passade på att prova in mina "fotstegsförstärkare i durk alu... vet inte om jag ska använda dom eller???

nu är det det läge att mysa med frugan i tv soffan,, man ligger inte på plus just nu,, varit i garaget till 04:30 både fre och lör.....

skönt att allt verkar funka, nu är det bara lite små fix och kosmetiskt bjäfs kvar......

helt slut nu....gonatt...

Attachments

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
Såg riktigt grymt ut med durkplåten! Men frågan är ju, hur hala blir dom sen när dom är full med is och snö? :hmmmm:
Blir det halkigt så får man ta och kapa upp lite hål i dom..

EN annan fråga : efter som oljestickan i kedjehuset är trasig så undrar jag om nån vet hur mycket olja det ska fyllas i..???

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
I kväll var det inte mycket gjort, men en konsoll hann jag med.. kanske märks att jag gillar durkplåt...:D

Attachments

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
Första snön.........yeeehaaaaaa...
avgassystemet på plats,
en dubbeldyna verkar omöjlig att få tag på så det blir nog att klä om gammeldynan....frugan får åka skidor....

Attachments

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Första snön.........yeeehaaaaaa...
avgassystemet på plats,
en dubbeldyna verkar omöjlig att få tag på så det blir nog att klä om gammeldynan....frugan får åka skidor....
Det lär hon gilla :rolleyes: Nämen, ser riktigt bra ut det här, tummen upp! :D

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
Tänkte ta och lägga upp lite bilder från slutresultatet, blev lite "gubbig" med dubbeldynan men tanten blev glad...
vill också passa på att tacka för alla råd och tips...
.

nu ska det köras och sen får vi se om det blir lite mera fix till sommaren..

Attachments

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
Snubblade över en 94 XLT SKS i går ...skuren vev annars jävligt fin, mycket på kostad i motor mm mm SLP pipor SLP variatorkitt mm fin i plasten nyborrad 1ÖD nya kolvar... och till vettigt pris, tänkte att de e omöjligt att hitta en vev till vettigt pris så jag plockar delar.. men första skroten jag ringde till hade precis fått in en krockad.... yeeaaa,,slog till på veven .. bilder kommer senare...