A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tack för kommentarerna! :) Förutom Mats då :p
Totalkostnaden för boggien blev drygt 12 papp inkl tull, vilket nog får ses som ett riktigt kap ändå eftersom typ hela boggien är i nyskick, blev överraskad över hur fräsch den var :) Men ja det återstår ju att se hur den presterar så jag avvaktar med den slutgiltiga domen... Men det verkar lovande iaf :)

Edit: Sitter 2.52" nonslip hjul på den

Last edited:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
håller med :O
whaa nu snackar vi skoter! riktigt grym bamse!!!! :) väntar med spänning på helhets bild!:)
Tack, som fan :) Har sagt många gånger tidigare men e grymt kul att läsa från folk som gillar byggena :) Börjar gå upp för en att de kanske e ett rätt coolt bygge ändå :p Jo jag längtar också tills jag kan ge mig på sista biten, dvs det sista estetiska. Även om det iofs inte är så omfattade utan mer färdigställa meshen... Men gött ska det bli att få den komplett :)

Last edited:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Suverän tråd, inspirerande, det är till och med så att en snart medelålders man i sina bästa år offrat ett antal timmar vid burken för att se över möjligheterna.

Typ, "Carbonized Commander"

:decision:
:evil:Om man nu spiller i tanten ett par pavor rödtjut före förhandlingen:evil:

Nä, praktiskt sett måste man vänta ett par år så eftermarknaden för XU modellen utvecklas i Nordamerika, då finns det möjligheter:rock:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Suverän tråd, inspirerande, det är till och med så att en snart medelålders man i sina bästa år offrat ett antal timmar vid burken för att se över möjligheterna.

Typ, "Carbonized Commander"

:decision:
:evil:Om man nu spiller i tanten ett par pavor rödtjut före förhandlingen:evil:

Nä, praktiskt sett måste man vänta ett par år så eftermarknaden för XU modellen utvecklas i Nordamerika, då finns det möjligheter:rock:
Tack, kul att läsa :) Och ja om du menar på att du tänkt börja leka med kolfiber så lär du nog behöva godkännandet från den andra halvan ;) Det brukar ju vara oerhört coolt men oerhört dyrt :yuck: Och jag kan tänka mig att det inte har hittat ut så mycket eftermarknads saker för XU chassit än, vilket är synd...

Vad ska du göra med huven då bamse? släng upp en bild så man får se vad man ska vara avis på ;)
Jag har som aldrig haft några planer på att våldsstyla maskinen utan vill ha den rätt clean, så med meshen är planen att täcka för desas hål samt nån lösning bak vid luftintagen eftersom de lösa "tvättsvamparna" som agerar luftfilter där aldrig sitter som de ska... Annars hålls den nog rätt ren med kanske nån dekal :)