A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Ganska lyxigt, kapat upp ett eldstads skydd från Jula ;) Kostar 199kr så det är överkomligt ändå tycker jag...
Haha, jag gjorde likadant förra året! :)
Är ju som lagom finmaskigt också, bättre än "stylingnätet" som dom också har.

Grymma byggen, längtar efter att få se slutresultaten!

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Kommer inte heller ihåg om jag tagit upp det. Kommer iaf köra ställbara SLP MTX vikter i primären, basvikt på 68gram... Primärfjädern ligger på 120-320, bör ge tillslag runt 4000 rpm, börjar så och ser om jag senare byter fjäder, sekundären har fjäder 140-240... Detta är vad slp rekommenderar så jag kör på det för att ha nått att utgå ifrån, och har man tur funkar det så bra att man kan köra vidare på det :pray:

Drevningen är 440 stock, dvs sjukt lågt men eftersom jag redan har den börjar jag så men lär troligtvis få gå upp till en två kugg större på lilla drevet i första hand... Jag kör dock oerhört lite led så toppfart är inget som intresserar mig alls egentligen... Men blir det så att drevningen känns helt off drevar jag upp den...

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Fick hem lite kolfiberrör i fredags och har börjat fixa klart ljuddämparna, dock måste jag skaffa dämparull och nit till veckan.
Ska lacka rören och end-bitarna imorgon, men här kommer iallfall 2st bilder på hur det ser ut nu.

Vikt på dämparna ligger på ca 900g/styck inkl röret till pipan.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
och nu vill vi höra ljudet :)fast vi kan nog vänta tills ullen å kolvarna sitter där :)
Jag också, kolvarna har inte dykt upp än :( får hoppas till veckan, men posten är ju efterbliven nu i juletider och allt. Tog 1 vecka för kolfiberrören från stockholm och hem till mig.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Får ta o kommentera i min egen tråd :p Ser sjukt bra ut, gillar stinger dragningen som fan :)
Och "tripp trapp trull" utblåset under plasten blir jävligt sjysst, att ha två är ju många som har
men just tre rena rör som sticker e lite hardcore ändå...

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Nu är dom alla lackade.

Så jag lägger upp en bild på hur det ser ut nu:

Nu är kolvarna i Malmö vilket är trevligt för då är dom snart hos mig :)
Så nu borde det inte vara mer än 1 vecka tills provstart!

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Nu är kolvarna i Malmö vilket är trevligt för då är dom snart hos mig :)
Så nu borde det inte vara mer än 1 vecka tills provstart!
Snyggt, att du kan hålla dig:blink1:, hade nog suttit i bilen själv på väg till Malmö, grävt fram dem där imorgon bitti, kört hem och skruvat ihop för provstart.

Visst blir det provstart med ljud här på forumet:bigsmile:

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja vi vill ju ha webcam med livesänding när provstarten ska göras, när man nu följt denna tråd dagligen :ciao:

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
dämparna blev riktigt snygga! Nu får kolvarna snabba sig att komma så vi får höra ljudet! :D

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Har faktiskt börjat bli fundersam på med vad man ska spela in, spelade ju in första provkörningen förra året men kameramicen förmedlade långt ifrån hur den faktiskt lät. Lär ju bli ett rätt sjysst ljud från dämparna så man vill ju ha en hyfsad inspelning :)

bluesboy

Aktiv medlem
19 jan 2009
86
0
6
Östersund
Nog ska det gå att orda en bra inspelning! jag råkar jobba som ljudtekniker, så om ni inte får till nåt får ni väl höra av er.. ;)