Fick du modifiera blocket nått när du bytte till det bredare lagret?Lagret på PTO sidan ska givetvis bytas mot en bredare för att förebygga vevaxel ras...
här är det monterat, vevaxeln fick en spabehandling i frysen inför monteringen om ni undrar över ringfrosten
Artnummer på lagret: 3514587 (polaris original från nyare 800an)Fick du modifiera blocket nått när du bytte till det bredare lagret?
Har du något art nr på lagret?
Förövrigt ruskigt fina byggen ni har!
Tack för svaretArtnummer på lagret: 3514587 (polaris original från nyare 800an)
Men man MÅSTE modifiera packboxen, annars får lagret ingen olja.
Ja den dan var sjukt underhållande ska sägasOk ska kolla det, skotern låg väldigt mycket upp och ner denna dag ska kanske nämnas.
Rätt hyfsad fastkörning för övrigt
Jag tycker mig ha läst om en som byggt en 1200turbo i ett vertical edge chassie, men jag kan ju ha fel. Hur som hellst så borde det gå att fixa ner en turbo till rören, dock så kommer den inte att bo i en 3-rummare... Utan får trängas i en etta med faster Olga! Det är ju dock inte så mycket saker som behöver rymmas där förutom turbon, om man klurar lite..Har funderat på detta men slp rören tar väldigt mycket plats, får inte plats med en turbo som det är nu, inte på ett bra sätt iallafall. Därför är det lockande med singelrör, dock är detta helt oprövat till 1050/1200an. Frågan är om man ska utgå från slp singelpipan till 800an och bygga något eget utifrån den, ska iallfall ta och fixa en sådan så man kan mäta på den.
Det som är bra är att motorn med ej fungerade/dålig pipa/pipor ger ändå runt 190hk. Så man behöver inte ladda så farligt mycket för att komma upp i 300+
låter som de blev tävlingOm man klurar lite så borde man ha massor på att vinna med ett pulsseparerat system även på 2-takt. För det gör då hela skilnaden på 4-takt. Skulle vara kul att se skilnaden i praktiken! Eller skit i det och låt mig bli först med 1200 turbo!
Nog borde du kunna dra ihop rören just i början på dämparna och bara fixa en fläns mot turbon där? Då har du ju GOTT om plats! Det skulle jag försökt med iaf. Brukar vara lättare att få en turbomod att funka om man utgår från ett koncept som är beprövat utan snurra. För då vet man att den går. Och får man ras så blir felsökningen BETYDLIGT lättare när man inte ändrat så många saker på en gång....
Jag får se hur det blir med piporna, tycker det ändå känns trångt Måste suga in luft från något lämpligt ställe också, och piporna värmer upp hela utrymmet väldigt effektivt... är som bara i planeringsstadium än, ska ta och beställa lite lämpliga prylar väldigt snart iallflall.Nej det kommer inte bli tävling.. Mitt 1200 bygge ligger kraftigt fortfarande på planeringsstadiet. Ska bli min andramaskin. Dock så ska jag försöka dra ner och kolla om Askers maskin går nå hårt, självklart då kolla mot min Assault turbo. Men det är ju LÄÄÄNGE till dess!