Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu rycker det inte lite i höger tummen. Är ruskigt taggad inför imorn ;)
Har varit ca 40min i garaget ikväll och gjort i ordning kissen för vattnet imorgon.
Här kommer en lite snabb bild på hur den ser ut. Har tejpat och tätat med silicon så mycket jag kan kring DDn och runt buken på variator sidan.
Är en liten snabb lösning vid lysena. Kom på att ja skulle ta bort dom också så fick bli en nöd lösning. Har klippt till en svart sopsäck och tejpat fast den ganska rejält på insidan :D

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
imorn får vi en update.... "Vad kan det vara för elfel ?"

hahah nej då;)hoppas de går bra då:D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
imorn får vi en update.... "Vad kan det vara för elfel ?"

hahah nej då;)hoppas de går bra då:D
Du är som morsan min ;) Ser det värsta i allt ! :D
Nä men det är inte så djupt så hela skoter hamnar under vattnet. Har slagit in styrboxen i en plast påse samt några kontakter som var i närheten.

Det jag oroar mig för ska gå sönder om nått gör det så är de APV motorn. Den far vist lättast av allt och kostar några tusenlappar.

Man lär av sina misstag.

Aja den som lever får se ;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det blev ingen vattenkörning idag då vädret var helt åt helvete. Blåste nästan storm och spö regna :bawling:

Men vi har imorgon på oss också och dom har lovat bättre väder imorn ;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ska se om vi har nått att filma med. Vi har mobil men hur bra kvalle blir det ??
Tror inte det går att filma med system kameran som vi ska ha med.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Yes, idag är de väder till att ta skotern och rasta den på vattnet :rock:

Men självklart så är man deckad i 39 graders feber och jävligt ont i halsen :bawling:
Aja, vintern är snart här och jag tror inte att jag kommer vara skoterlös nästa sommar. Då får man väll ta och rasta den då det är lite finare väder ute och varmare.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ojojoj nu kliar det i fingrarna. Snart får man köra in skotern i garaget och pilla lite på den igen ;)
Ska man göra som alla andra och köra en liten "hemlis" eller avslöja direkt vad som kommer hända ? :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja okej då avslöjar vi vad de blir ;)

Är ni redå ?!?

Just gjort klart beställningen på ett par vita SLP PP skidor från staterna.
Metso har varit så shysst och fixat en fuel reducer åt mig sen ska jag kanske en sväng förbi PFracing och prata lite med han och handla lite åt Metso och kanske en tändkil till min F6a ;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Idag kom det ett brev från Metso ;) Det innehöll en fuel reducer.

Så när skidorna har kommit så blir det lite mek.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Dom fick bli svarta. Visste inte hur det skulle se ut med gröna och med svarta så passar dom till de mesta.