Stora snus tråden!

Vilken snus är bäst?

  • Ettan

    Röster: 48 39,7%
  • General

    Röster: 30 24,8%
  • Grov Snus

    Röster: 17 14,0%
  • Kronan

    Röster: 5 4,1%
  • Göteborgs prima fint

    Röster: 1 0,8%
  • Göteborgs rapé

    Röster: 12 9,9%
  • Röda lacket

    Röster: 2 1,7%
  • Knox

    Röster: 1 0,8%
  • LD

    Röster: 1 0,8%
  • Övriga

    Röster: 4 3,3%

  • Totalt antal som röstat
    121

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Tjenare! Tänkte att denna tråd kan vara ett bra tidsfördriv när man inget har att göra. Iofs ganska meningslös tråd men kan vara kul och få veta vad andra snusare har för favoriter och som sagt att fördriva tiden och diskutera vilken snus som är bäst!

Själv har jag två favoriter som har varit ända sen jag började med snusen och lär alltid vara det och det är då General lös och Göteborgs prima fint lös! Men i omröstningen får man bara välja endast EN så då får min röst hamna på general, btw så lasta jag in en nu. Mmmmmmmm ;)

Icke snusare är välkomna att läsa men håll er helst borta från omröstningen så den slipper bli felaktig! :)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
:laugh: Jajjemen, men jag är förvånad att den inte kommit från Gällivare. Tycker nästan alla snusar där, iaf alla jag känner där. :D
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag kan inte med ord beskriva min lycka när jag såg denna tråd. Efter alla dessa trådstarter om diverse slutburkar och hello kitty-tröjor så är det skönt med ett ämne som inte 12-åringarna deltar i.

Men jag snusar inte.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Jag kan inte med ord beskriva min lycka när jag såg denna tråd. Efter alla dessa trådstarter om diverse slutburkar och hello kitty-tröjor så är det skönt med ett ämne som inte 12-åringarna deltar i.

Men jag snusar inte.
Hahaha, underbar kommentar! :laugh:
Icke snusare här heller. Varför stoppa blomjord i munnen, känns onödigt? :rolleyes:

Kan ju tillägga att jag inte röker eller dricker alkohol heller, ingen höjdare om man vill hålla sig i form tycker jag....
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Hahaha, underbar kommentar! :laugh:
Icke snusare här heller. Varför stoppa blomjord i munnen, känns onödigt? :rolleyes:

Kan ju tillägga att jag inte dricker alkohol heller, ingen höjdare om man vill hålla sig i form tycker jag....

du måste ta en snus för att få bort valplukten tyckte en kompis till mig... tog en... kom hem...spydde...sen kom farsan och frågade om kycklingen på festen inte va god! haha sen dess har jag inte tagit snus...

men en wiskey ja tack! kanske måste starta en sån tråd!;)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja ni är fan duktiga. Jag har tänkt prova sluta här nå när jag känner för det. :) Det blir en ganska snäv budget under vinter när man ska köra skoter. Lönen är inte så fet när man fortfarande går skola.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har testat snus en gång och aldrig igen säger ja bara!! Däremot kan de väl bli en cigg nån gång ibland när man e på nån fest men de e ju inte så ofta man festar hlr så både sprit å cigg e ganska sällsynt för min kropp :p
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja här i strömsund så äre populärt med ettan.. själv så har jag avvänjing (stavning) på cigaretter. portions snus går hur bra som helst, lös njae, känns inge bra med jord under läppen. :)
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
men en wiskey ja tack! kanske måste starta en sån tråd!;)
Jag tackar inte heller nej till en whiskey då och då... Kanske en rolig tråd:beer:.

Portions snus går hur bra som helst, lös njae, känns inge bra med jord under läppen. :)
Väldigt märkligt att att många kallar lössnus för jord! Är det verkligen så många som satt sig ner med en näve jord och en dosa snus och testat, och sen kommit fram till att det smakar likadant!?:hmmmm2:

Själv snusar jag Ettan lös, finns inget som kan jämföras med det:rock:
Däremot kan jag inte förså sånna som gillar General, parfymerad snus!? Nej, fy f*an! Inte många märken som kan ta dess plats som äckligaste snuset! Men... en smaksak tydligen då dom envisas med att tillverka det än...
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Förut snusade jag mest portion men dom känns ganska klena mot lös så det slutade ju med att man tog 3st åt gången och dosan tog slut väldigt fort så då gick jag över på lös istället, mycket godare också ;)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Väldigt märkligt att att [U skrev:
många[/U] kallar lössnus för jord! Är det verkligen så många som satt sig ner med en näve jord och en dosa snus och testat, och sen kommit fram till att det smakar likadant!?:hmmmm2:
det var någon som skrev jord innan och ja tänkte på det just i det ögonblicket, därför ja skrev jord. men ja det är stor skillnad på jord och lössnus. känner mig skyldig nu och säga att ibland kan en ettan eller gbg rapé lös funka, speciellt i bordtennis sammanhang.:laugh:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
En liten anekdot om snus.
En klasskompis övertalade mig att testa det i vintras. Det slutade i alla fall med att jag inte kunde stå upp och jag låg i en timme på soffan i flygplatsterminalen på Kallax. Sen mådde jag piss resten av dagen.

edit: Det var tydligen nån skitstark snussort som kioskpiraten på brass hade tagit hem som en one-time-only grej. Sedan dess har jag aldrig testat igen.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
:boring: Nä godnatt med er nu. Nu är det Scrubs som gäller och sen ska jag snarka så det blir jordskalv så hela Överkalix rasar ihop! ;)
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Gör egen snus (dumsnål som man är):hmmmm2:, men får jag välja så är det Ettan som gäller. :D
 

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
ja min röst går då till ettan lös, finns fan inge bättre än en "efter maten snus" eller bara för att lungna nerverna.