Nu var de länge sen det vart någon uppdatering här. Min maskin är iallafall inte död.
Kan sammanfatta lite. Jag tog ju bort trycket till oljesmörjningen på vevhuset och tänkte att alla problem var lösta. Men då jag stog på tomgång började den ändå ryka mycket. Tillslut blev det när jag körde också och tillsist va de stopp när jag drog i startsnöret. Då var motorn full i kylarvatten. På en av toppens inre o-ringar såg det ut som ett litet djur varit och gnagt så den va inte så hel. Nu är dom bytta iallafall och efter många om och men är vattnet ute ur motorn och skotern lever igen.
Mitt i allt de här har jag justerat lite också. Viktade på 6 gram per vikt. Gick helt klart bättre på fullgas men lite segt laddtryck. Varvade runt 8k. Tog bort wg öppningen så nu är den stängd tills den når 0.4 bar. Resultatet blev helt klart bäst hittills, hyfsat rapp och snabbt laddtryck. Jag skulle nästan kunna dra till med att de känns som den optimala skotern i mina ögon, när den fungerar
Att det fungerade bra tidigare med öppen wg måste varit för att den övervarvat och dålig bränsle och variatorjustering. Nu har jag ett tillslag på 5k varv med startgroparna och 7900-8000 varv på fullgas där den troligen peakar.
Justerbara vikterna på 75g...
Nu är o-ringarna bytta och skotern lastad inför helgens körning(förhoppningsvis). Man kan ju även fundera på varför oringen gick sönder..
/ Johan