Hej.
Några saker kring dom drev kombinationer som det varit frågan om. Det är inte kombinationer helt tagna ur luften. Utan kombinationer som AC själva använt på efterföljande årsmodeller i olika utstäckning.
19T drev är det drev som används på i princip alla Mountain & King Cat efter 2003. Vanligast i förekomst med 19/43.
Kan hålla med om att visst ett mindre drev ger vissa brantare vinklar, färre tänder i ingrepp. Men frågan är väl hur stor skillnad det då ger på slitage. Att i värsta fall byta en kedja lite tidigare, visst känns som det kvittar. Jag kör skoter för att det är kul, men ibland behövs service för att fortsätta. Även om jag tycker att det tas i så det låter som om det inte skulle fungera alls.
Jag, kommer åka 19/40 i början på vintern i vart fall. Men jag tänker ha delar redo för att kunna gå tillbaka till 21/40 om jag känner för det. Mest med tanke på om det blir för mycket för att vara trevligt i ledåkning.
Ett tips vid drevning av vanliga kedjehus. tyvärr inga bra tips för backväxel varianter.
CPCRacing kedjeguide