Du er velkommen!!
Vi kan da teste dine lectron opp mot std 48mm lectron
Send pm når du er ready.
Ja tack det vore högintressant!! Då har du gratis ombyggnad av Lectron 48or till Boost III Hamster Lectron ( om det visar sig att mina slår ut 48orna) Jag tror man kan svarva upp 48mm Lectron till raka/riktiga 49mm (utan plastförstärkning) men jag har inte studerat dom noga så vet ej säkert. Det är inte så mycket jobb så det vore faktist bra om det visar sig att min ombyggnad är minst lika effektiv. Fördelen är ju då att man lättare och billigare får sig närmare 50mm förgasare.
Lectron 44or kan man utan att spackla dom borra dom rak till ca 44mm , men då måste man göra lite kindpåsar (hamster) för att täcka upp för den smala trotteln för trotteln är bara ca 43mm bred. Detta gäller säkert även vid uppsvarvning av 48or (kindpåsar)
Jag håller på att slipa upp överströmarna nu och jag får nog ut ca 25% mer flöde mot den tidigare förstoringen i fjol!! Men då ligger jag på gränsen till genomslipning ut i det fria:madgrin:
Jag har också lagt i JB weld i alla överströmare för att rikta om vissa portar för mer vrid på lägre varv pga den ännu högre avgasporten porten för i år. I fjol kastade jag in soppan enbart för toppendpower dvs mer rakt över mot varandra och ej lutat uppöver mot topp. Nu flyttar jag alla vinklar mer bakåt och en liten aning mer uppåt på dom bakre överströmmarna för att få behålla en aning bottendrag. Dom blir mer lika org inskastsvinkal för dom vinklarna bygger mycket på lowend power.
Jag ska som sagt även förlänga insugen med flera cm!!. Begränsningen sitter i dom långa filter vi har jag hoppas få dit 10cm längre trattar. Trattarna kortas senare så mycket det går ber på hur svag den blir i botten eller tappar toppend Power. Man får balansera in ett bra mellanting i längd helt enkelt. Till hojen har jag två olika längder på insug som jag alt mellan ber på viken typ av körning man har för sig.
Sandslån såklart!!
Jo nu borde vi få dit minst 1 maskin för 900an kan köra i morgon om det behövs för den går riktigt bra trotts att vi inte finlirat in bestyckningen. Vi har drabbast av kväka båda två men vi hoppas vara såpass friska till helgen så 900an kan justeras in mer noga med egt mätning. Den ska även få strypbultar mont på stingerna och lindade pipor senare.
Det största problemet vi har är ju stator brinning men vi har mont 98ans cdi denna gång på 900an och hoppas den boxen är snällare än 96a boxar:hmmmm2:
Jag ska ta några kort på äggskalsportningen...........:biggrin1: