Sv: Re: Sv: TC 1000 tas till 200+
Jag skruvar i första hand ut dom lika mycket i varv . Men vill man optimera toppvarvet effekten så ställer man in efter avgastemp.
Om du ska köpa någon sorts Powerjet eller dualjet så välj inte dualjet /intaljaet och allt vad dom heter. Dom är inte alls lika bra som Powerjet och luftinblandet ger inte ett skit, det försämrar snarare snabbheten i munstycket. Och dualjet har bara fasta lägen man kan bestycka , Dom kan inte heller ge lika mycket sås som powejet och tar en jäkla stor platts och kostar skjortan.
Jag vill påstå att dom Poverjetts jag bygger själv är dom snabbaste i reaktion på gassvar som finns att frambringa. Jag har ju utgått från Köpes Powerjet och förbättrat det som jag tyckte var sunkigt. Mina PJ är inte lika känsliga på vrida skruven som köpes PJ och kan ge mer soppa om det behövs. Dom har också extra grov soppaledning nipplar från flotörhus till poverjet med ca 4mm inv mått slang. Så det finns inget tröghetsmoment någonstans när man slår ner gasen,,blixtsnabbt sprut och därmed gassvar. Dom funkar så bra att på 4takts hoj kan man slå av axpumpen helt.
Dualjet och thunderjet har ochså backventil till sina munstycken. Dom ska man kasta åt Hel.. direkt!! Problemet är att det blir ojämt föde till munstycket typ Pullserar + att man får ett tröghetsmoment. Jag har såklart provat detta och i 10 sek var jag inponerad för munstycket hade ju då soppan kvar i sig vid gasavslag och svarade en pissaning foreare än utan backventil. Men sedan kom problemen med svajande svårinställda munstycken.
Du kan köpa PJ av mig om du tror mig och 7 reser billigare blir det. Nyaste 2011 utgåvan Av Boost III Boost jet är uppdaterad med kanylrör från vetrinär skrotade NOSHÖRNINGS sprutor! Det innebär rostfritt extremt tunnväggigt och starkt spridarrör. (ej blodiga)
Liten uppdate på 900an . Den har fått sina nya lectronnålar och har provkörts. Det verkar stämma bra med 5-4 nålar evnt en pissaning fet på kvarts gas men det måste utredas vidare när det går åka (snö) Vi har nu rivit lös fuggarna på den och min motor för våldsam förstoring. Det blir sjukt mycket jobb att få dom till 47mm som vi hart gett oss F på. trottlarna måste tigsvetsas på bredden 2mm,,,,trottelhuset måste fräsas till 47mm spår för nya bredare trotteln. Och inte nog med det Godset på själva förgasren före trottel är för tunt så dom måste läggas på utvändigt med tigsvets aluminium. Då först kan vi svarva upp dom till 47mm. Men vi vet hur bra slutresultatet blir så det är bara roligt jobb. Det ger närmare 10 hk på våra maskiner.
Varför vi inte direkt köper 48mm lectron beror på att priset drar iväg hutlöst när det blir 48mm och 48mm gasarna är högst 46mm inv och måste även dom borras.
Jag skruvar i första hand ut dom lika mycket i varv . Men vill man optimera toppvarvet effekten så ställer man in efter avgastemp.
Om du ska köpa någon sorts Powerjet eller dualjet så välj inte dualjet /intaljaet och allt vad dom heter. Dom är inte alls lika bra som Powerjet och luftinblandet ger inte ett skit, det försämrar snarare snabbheten i munstycket. Och dualjet har bara fasta lägen man kan bestycka , Dom kan inte heller ge lika mycket sås som powejet och tar en jäkla stor platts och kostar skjortan.
Jag vill påstå att dom Poverjetts jag bygger själv är dom snabbaste i reaktion på gassvar som finns att frambringa. Jag har ju utgått från Köpes Powerjet och förbättrat det som jag tyckte var sunkigt. Mina PJ är inte lika känsliga på vrida skruven som köpes PJ och kan ge mer soppa om det behövs. Dom har också extra grov soppaledning nipplar från flotörhus till poverjet med ca 4mm inv mått slang. Så det finns inget tröghetsmoment någonstans när man slår ner gasen,,blixtsnabbt sprut och därmed gassvar. Dom funkar så bra att på 4takts hoj kan man slå av axpumpen helt.
Dualjet och thunderjet har ochså backventil till sina munstycken. Dom ska man kasta åt Hel.. direkt!! Problemet är att det blir ojämt föde till munstycket typ Pullserar + att man får ett tröghetsmoment. Jag har såklart provat detta och i 10 sek var jag inponerad för munstycket hade ju då soppan kvar i sig vid gasavslag och svarade en pissaning foreare än utan backventil. Men sedan kom problemen med svajande svårinställda munstycken.
Du kan köpa PJ av mig om du tror mig och 7 reser billigare blir det. Nyaste 2011 utgåvan Av Boost III Boost jet är uppdaterad med kanylrör från vetrinär skrotade NOSHÖRNINGS sprutor! Det innebär rostfritt extremt tunnväggigt och starkt spridarrör. (ej blodiga)
Liten uppdate på 900an . Den har fått sina nya lectronnålar och har provkörts. Det verkar stämma bra med 5-4 nålar evnt en pissaning fet på kvarts gas men det måste utredas vidare när det går åka (snö) Vi har nu rivit lös fuggarna på den och min motor för våldsam förstoring. Det blir sjukt mycket jobb att få dom till 47mm som vi hart gett oss F på. trottlarna måste tigsvetsas på bredden 2mm,,,,trottelhuset måste fräsas till 47mm spår för nya bredare trotteln. Och inte nog med det Godset på själva förgasren före trottel är för tunt så dom måste läggas på utvändigt med tigsvets aluminium. Då först kan vi svarva upp dom till 47mm. Men vi vet hur bra slutresultatet blir så det är bara roligt jobb. Det ger närmare 10 hk på våra maskiner.
Varför vi inte direkt köper 48mm lectron beror på att priset drar iväg hutlöst när det blir 48mm och 48mm gasarna är högst 46mm inv och måste även dom borras.