Exakt som tkr säger att dessa spolar är anpassade/charge time och effekt förbrukningen till Cdi du använder..Om du ska ha andra spolar som funkar med Cdi du har kan du använda Mercury/båt motor spolar från deras äldre 2-takt..Om du använder dom spolarna(biltema) så kommer det resultera i bränd Cdi samt så kommer din Tändtid punkt sjunka pga att Spolarna hinner inte ladda och avfyra gnistan på angiven tid..Direkt fire spolar som sitter i nyare bilar har en bra charge time och funkar till endel appar men inte till thundercat.
vad det beträffar Cdi 93-vs 96 så är det inte bara i botten skillnaden bara är utan hur långt den håller i gr i varvtalet och det är inga problem att glida om kring på lågfart med dom heller har själv 1st 93 och 1st 94 problemet är att många sänkte nålen för att få upp en respons som inte finns och då haverera det ju så klart .Skillnaden är över lag 96vs 98 men för att märka det varvar ni för lite.. åker man på 9500rpm+(som jag gör på min trail maskin) så märker man skillnaden i samband men bromsning..Att försöka köra i kapp och 5-10 hp effekt ökning hit å dit funkar inte för det är ca 3-5hp på mattan och det betyder att du kör med en Dålig remm kontra din motståndare kan skillnaden vara 20hp.. Vad det beträffar Förgasar ur svarvningen /lectron så är det synd för du har sabba Venturion som är just suveränt på lectron och när man flöde mäter rakt svarvade förgasare som du har nu så infinner sig väldiga problem vid vissa gas lägen..Samt så försvinner mycket av gas responsen som dessa förgasare är känd för...Allt sådant är testat och dyno kört för herrans många år sedan så det är inget nytt att försöka vinna hp den vägen..
Att sänka Pickupen mot svänghjulet till det mått du beskriver är inte heller att föredra pga att all rör sig/flexar i höga rpm och det kommer att klippa den mitt vad det är.
Att trimma är inte svårt men att göra det rätt är en annan sak
vad det beträffar Cdi 93-vs 96 så är det inte bara i botten skillnaden bara är utan hur långt den håller i gr i varvtalet och det är inga problem att glida om kring på lågfart med dom heller har själv 1st 93 och 1st 94 problemet är att många sänkte nålen för att få upp en respons som inte finns och då haverera det ju så klart .Skillnaden är över lag 96vs 98 men för att märka det varvar ni för lite.. åker man på 9500rpm+(som jag gör på min trail maskin) så märker man skillnaden i samband men bromsning..Att försöka köra i kapp och 5-10 hp effekt ökning hit å dit funkar inte för det är ca 3-5hp på mattan och det betyder att du kör med en Dålig remm kontra din motståndare kan skillnaden vara 20hp.. Vad det beträffar Förgasar ur svarvningen /lectron så är det synd för du har sabba Venturion som är just suveränt på lectron och när man flöde mäter rakt svarvade förgasare som du har nu så infinner sig väldiga problem vid vissa gas lägen..Samt så försvinner mycket av gas responsen som dessa förgasare är känd för...Allt sådant är testat och dyno kört för herrans många år sedan så det är inget nytt att försöka vinna hp den vägen..
Att sänka Pickupen mot svänghjulet till det mått du beskriver är inte heller att föredra pga att all rör sig/flexar i höga rpm och det kommer att klippa den mitt vad det är.
Att trimma är inte svårt men att göra det rätt är en annan sak