Film på bägge maskinerna ska banne mig tas till helgen trotts ett litet misshäpp i går:wof:
Jag var ute och köre i mörkret på älven för att lättare se dioderna på airfuelmätaren och slog på mer o mer och tillslut hade jag justerat in soppan så full gas inte var några bekymmer. MEN vid en av fullgasåkningarna i över 180+++kmt så fräste det till och maskinen tappade ork. En kolv smälte ner till grunden :becky:
Felsökningen gav resultatet STORT BOSS av någ slag innanför nålsätet så hålet till nålventilen blockerades till stor del:wacko: Hålet dög till ca 300m fullgasåka men 400m då tömdes flotörhuset.............
Helt otroligt för jag var extremt noga med rengöningen vid pumpombygget och slangmonteringar + kliniskt rena förgasare + stoooort bränslefileter men liks förb kom något slem/plast/gummiliknande matrial in mellan filtret och förgasare.
Men som tur var gick cylindern att rädda fast den fick några repor till helt klart o tappade säkert en aning komptäthet yttligare.
Men cylindern är rensad och ny kolv är keramikad och ska monteras i morgon. Även 900an är klar för race igen så vi ska göra upp i helgen,,The battle off trippels:cheesy:
Jo jag fick ett roligt fel till häromdagen,,,en pipa exploderade rent ur sagt,,den sprack hela vägen från stinger till midja 28cm lång reva:eyebrows: Orsaken var säkert dom explotioner som inträffade när statorn kabel glappade för då fylldes piporna med soppa och exploderade ett antal ggr. ORG piporna har ju hoppressade plåtar så det behövs inte allt för stor smäll för att öppna dom.
Men maskinen går riktigt bra ,,förvånansvärt rapp direkt från stillastående/låga varv och drar som hinhåle. Men sek variatorn har ett eget liv och växlar som en påse nötter. Jag ska montera 900ans glidklacks sekudär som håller emot bättre upp i varv och funkar bättre under ax ivf. Den är lättare att bestycka in än den nyare rullvarren.Jag hade samma problem i fjol såfort jag försökte åka med rullsek varren fick jag varierande varvtal och monterade jag oldtimers glidklackaren med samma helix fick jag optimalt varvtal hela vägen och högre slutvarv.
Vi kör org 57-50 helix i både 900an och min 1000 och det verkar funka riktigt bra overall med glidsekundärarna ivf. Dragracing folk tyck gilla dessa glidklackare och det förstår vi nu. Men vi ska försöka otimera/byta helix i rullsek också såklart för man vill ju inte gå bakåt i tiden:bigsmile: