Härligt Hampus tack för filmerna
Som ni såg spann det så förfärligt i starten så illa att skidorna inte ens lättade vilket gav turbomaskinen en bra start med sin "braiga38 matta :bigsmile:.
Som tur var för turboåkarten hade min motor ett allvarligt fel under hela dragracet visade det sig på kvällen. Föraren klagade på sämmre drag & lågt varvtal på bara 8800-8900v så mellan hiten fick jag tokköra och vrida hejdvilt på nålar och poverjet. Jag lyckdes inte få upp rätt snurr hur jag än bestyckade,den skulle ha varvat 9300v vid målgång och gett minst 15hk till men de var som bortblåsta:wacko:.
När jag på kvällen skulle runddänga en kompisares SRX700 så exploderade motorn 3ggr i rad vid start och sedan gick den på 2 burkar. Vid rivning visade det sig att kolven spruckit ovanför ringen vid utblås. Ringen låg o hoppade där och gick helt av tillslut = rev sönder ett jack uppöver i utblåset = väck cylinder. Jag vet exakt när den första biten lossnade dagen innan racet då den utan anledning gavifrån sig en protestsmäll vid full gas. Motorn höll hela dragracet och hem igen (1,7 mil) trotts en bit på 20mm borta ovan ring utblås!
Med kolvskadan ändrades porthöjden till brutala höjder som sinkade ner ca 400rpm och minst 10-15hk. Med hel kolv hade den ev rastat turbon tror jag trotts hal start :amuse:
Lågbugetracing har sitt pris ändå, jag måste helt klart införskaffa smidda kolvar och bättre matta.
Finns film från sidan också som jag ska fixa fram
Som ni såg spann det så förfärligt i starten så illa att skidorna inte ens lättade vilket gav turbomaskinen en bra start med sin "braiga38 matta :bigsmile:.
Som tur var för turboåkarten hade min motor ett allvarligt fel under hela dragracet visade det sig på kvällen. Föraren klagade på sämmre drag & lågt varvtal på bara 8800-8900v så mellan hiten fick jag tokköra och vrida hejdvilt på nålar och poverjet. Jag lyckdes inte få upp rätt snurr hur jag än bestyckade,den skulle ha varvat 9300v vid målgång och gett minst 15hk till men de var som bortblåsta:wacko:.
När jag på kvällen skulle runddänga en kompisares SRX700 så exploderade motorn 3ggr i rad vid start och sedan gick den på 2 burkar. Vid rivning visade det sig att kolven spruckit ovanför ringen vid utblås. Ringen låg o hoppade där och gick helt av tillslut = rev sönder ett jack uppöver i utblåset = väck cylinder. Jag vet exakt när den första biten lossnade dagen innan racet då den utan anledning gavifrån sig en protestsmäll vid full gas. Motorn höll hela dragracet och hem igen (1,7 mil) trotts en bit på 20mm borta ovan ring utblås!
Med kolvskadan ändrades porthöjden till brutala höjder som sinkade ner ca 400rpm och minst 10-15hk. Med hel kolv hade den ev rastat turbon tror jag trotts hal start :amuse:
Lågbugetracing har sitt pris ändå, jag måste helt klart införskaffa smidda kolvar och bättre matta.
Finns film från sidan också som jag ska fixa fram