Man ser det om man skruvar upp och tittar.Det finns ju bild på nya och gamla giljotiner här i inlägget.Hur ser man om man har "gamla" eller "nya" giljotiner? Hur vet jag att Jag får nya modellen av Åf?
Man ser det om man skruvar upp och tittar.Det finns ju bild på nya och gamla giljotiner här i inlägget.Hur ser man om man har "gamla" eller "nya" giljotiner? Hur vet jag att Jag får nya modellen av Åf?
Du har ju en bild på de högst upp i tråden.Min giljotin e hos ÅF tar minst 3 veckor innan ny kommer.Fanns inte på brp i finland så den kommer från canada.SUG BRP :bootyshake: I fjol väntade jag på ny mätare i 5 veckor.sonnisch kanske kan du posta en bild på en trasig giljotin så vi ser vad som händer.. hade varit kul att se hur de ser ut..
eftersom din var "söndrig"..?!
Jess de går på garanti.kannon!
fan va gla jag blir, ta de inte fel, men de känns skönt att höra att man lyckas med att hindra ett kommande ras! lyckatill och jag hoppas att din ÅF står för grejjerna!!!!!
Aj då, måste nog skruva upp mina då:hmmmm:så av 13 personer har 100% som kollat haft en trasig guilkotin, hur går för er andra?
Var till Motorhuset för någon vecka sedan och frågade karln som hade hand om skruvningen på ski-doo, om han visste att det var olika nummer på giljotinerna 07 och 08/09. Han hade då ingen aning om det då... vi drar en bump på denna,
Nu när skoterns dag närmar sig kan jag ju tänka mig att de e flertalet av er 07-08 800R ägare som kommer att besöka en BRP handlare kanske?
Kommer ni att fråga dem ang detta?
ifall de har koll eller inte?
Det rådet fick jag oxå av min ÅF och jag gjorde det och då jag demonterade dem så=Ahaaaa va har vi här om inte en sprucken gilijotin.Och jaa den nya jag fick såg helt annorlunda ut än den gamla.Rådet jag fick av Åf var att demontera dem för rengöring och inspektion,skruva ihop och kör.Gasa inte iväg till närmaste handlare och köp nya bara för att dom bytt material från ett år till ett annat på en komponent. This is my side of the case.
Ok!Håller delvis med dej.Jag skulle inte heller köpa nya om mina inte gått sönder.Säger inget om att dom inte går sönder(Det har dom gjort sen dom började användas på 2 t motorer)Säger heller inget om att dom inte har bytt utseende eller material,utan bara att det är lite förhastat att köpa nya bara för att någon eller några kört ras på dem.Vad är det som säger att dem "nya"modellen som du fått är så mycket bättre?(Kan spricka på första turen)Kolvar,lager,rave ventiler och insugsgummin ALLT går sönder,det går inte att förhindra genom att springa till ÅF och köpa nya grejjer bara för att det kommit nya "varianter" DOM går sönder dom oxå.Håll efter sylarna så gott det går och byt om det är slitet eller trasigt.
Dom nya är smidda och dom gamla är gjutna.Vad är det som säger att dem "nya"modellen som du fått är så mycket bättre?