Har du bytt din 3D RAVE? 800R

Har du bytt Din 3D RAVE

• Totalt antal som röstat
    39

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. ring och hör med åf, de tillverkades ju nya av en anledning, tror dock denna inte går på garantin..
men ring och kolla!!

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Ringde till ÅF här om dagen.Då hade jag bara tagit lös ena raven.Jag frågade om man fick nya på garanti.Men nej det gick inte,om dom inte hade nått fel.Så jag tänkte skit samma jag bara putsar dom gamla och kör med dom.Idag då jag tog lös den andra för att putsa den så:Ahaaa va har vi här en om inte en söndrig giljotin.Ringde direkt ÅF och dom sa jag skulle komma dit med den.Skall försöka få båda nya nu på en gång.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
sonnisch kanske kan du posta en bild på en trasig giljotin så vi ser vad som händer.. hade varit kul att se hur de ser ut..
eftersom din var "söndrig"..?!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kannon!
fan va gla jag blir, ta de inte fel, men de känns skönt att höra att man lyckas med att hindra ett kommande ras! lyckatill och jag hoppas att din ÅF står för grejjerna!!!!!

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
sonnisch kanske kan du posta en bild på en trasig giljotin så vi ser vad som händer.. hade varit kul att se hur de ser ut..
eftersom din var "söndrig"..?!
Du har ju en bild på de högst upp i tråden.Min giljotin e hos ÅF tar minst 3 veckor innan ny kommer.Fanns inte på brp i finland så den kommer från canada.SUG BRP :bootyshake: I fjol väntade jag på ny mätare i 5 veckor.

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Ingen som har bild på era gamla? Första bilden i denna tråden är ju bara på ovansidan. Skulle vara kul att se hur dom gamla ser ut på undersidan samt vad det är för nummer på dom.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. vi drar en bump på denna,

Nu när skoterns dag närmar sig kan jag ju tänka mig att de e flertalet av er 07-08 800R ägare som kommer att besöka en BRP handlare kanske?
Kommer ni att fråga dem ang detta?
ifall de har koll eller inte?

Broder Tukk

Medlem
13 sept 2009
22
0
1
Tycker det låter lite halvmysko det här.Har varit i kontakt med ett flertal ÅF och ingen har hört talas om det här problemet.Dom hadde tydligen varit på någon konferens på BRP för någon vecka sedan och där hadde ingen heller tagit upp detta problem med rave-ventilerna.Försöker Åf mörka allt i tron om att sälja mer reservdelar efter ett ventilras? Tror inte jag i alla fall då en av säljarna har varit bussig och talat om andra fel o brister i maskinen.Tror nog snarare att det här är ett typiskt korvkiosks rykte som uppkommit efter att någon eller några kört ras på sina ventiler,Sen att det byts material i vissa komponenter eller underleverantörer under produktionstiden är knappast någon nyhet inom fordonsindustrin och behöver inte betyda att produkten innan var felaktig eller av dålig kvalitet,det är delvis av ekonomiska skäl som detaljer förändras.Satt även och sökte på Doo talk efter detta problem och inte heller där finns det någon uppsjö av trådar om rasade ventiler,lite konstigt med tanke på att det finns bra många fler Xp maskiner där än här i Sverige.Rådet jag fick av Åf var att demontera dem för rengöring och inspektion,skruva ihop och kör.Gasa inte iväg till närmaste handlare och köp nya bara för att dom bytt material från ett år till ett annat på en komponent. This is my side of the case.

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
.. vi drar en bump på denna,

Nu när skoterns dag närmar sig kan jag ju tänka mig att de e flertalet av er 07-08 800R ägare som kommer att besöka en BRP handlare kanske?
Kommer ni att fråga dem ang detta?
ifall de har koll eller inte?
Var till Motorhuset för någon vecka sedan och frågade karln som hade hand om skruvningen på ski-doo, om han visste att det var olika nummer på giljotinerna 07 och 08/09. Han hade då ingen aning om det då.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Rådet jag fick av Åf var att demontera dem för rengöring och inspektion,skruva ihop och kör.Gasa inte iväg till närmaste handlare och köp nya bara för att dom bytt material från ett år till ett annat på en komponent. This is my side of the case.
Det rådet fick jag oxå av min ÅF och jag gjorde det och då jag demonterade dem så=Ahaaaa va har vi här om inte en sprucken gilijotin.Och jaa den nya jag fick såg helt annorlunda ut än den gamla.

Broder Tukk

Medlem
13 sept 2009
22
0
1
Säger inget om att dom inte går sönder(Det har dom gjort sen dom började användas på 2 t motorer)Säger heller inget om att dom inte har bytt utseende eller material,utan bara att det är lite förhastat att köpa nya bara för att någon eller några kört ras på dem.Vad är det som säger att dem "nya"modellen som du fått är så mycket bättre?(Kan spricka på första turen)Kolvar,lager,rave ventiler och insugsgummin ALLT går sönder,det går inte att förhindra genom att springa till ÅF och köpa nya grejjer bara för att det kommit nya "varianter" DOM går sönder dom oxå.Håll efter sylarna så gott det går och byt om det är slitet eller trasigt.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Säger inget om att dom inte går sönder(Det har dom gjort sen dom började användas på 2 t motorer)Säger heller inget om att dom inte har bytt utseende eller material,utan bara att det är lite förhastat att köpa nya bara för att någon eller några kört ras på dem.Vad är det som säger att dem "nya"modellen som du fått är så mycket bättre?(Kan spricka på första turen)Kolvar,lager,rave ventiler och insugsgummin ALLT går sönder,det går inte att förhindra genom att springa till ÅF och köpa nya grejjer bara för att det kommit nya "varianter" DOM går sönder dom oxå.Håll efter sylarna så gott det går och byt om det är slitet eller trasigt.
Ok!Håller delvis med dej.Jag skulle inte heller köpa nya om mina inte gått sönder.

BoraV6

Medlem
25 sept 2006
12
0
1
Östersund
Efter att ha läst tråden skruvade jag genast isär mina portar!

Dom är hela!

Undra hur man ska göra, byta eller inte.