Skoterpremiär för öviksbor!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
90% av alla verkar ju bo kring övik :D 60mil enkel väg för att köra skoter på lite snö, nä då får ni fan komma upp istället ;)

lite poängen i det hela är väll just att det är nära och smidigt och man får en rätt bra start på sessongen... och jag talar kanske bara för mig själv, men jag ser inte körningen runt gällivare som bättre än den som erbjuds i solberg.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
lite poängen i det hela är väll just att det är nära och smidigt och man får en rätt bra start på sessongen... och jag talar kanske bara för mig själv, men jag ser inte körningen runt gällivare som bättre än den som erbjuds i solberg.
Kanske inte, har aldrig kört där nere =) Alltså runt själva gällivare suger det rent ut sagt, eftersom det bara är skog typ. Stugan 4mil härifrån är de mycket bättre, lite kalfjäll osv. Och bara 5mil skoterväg till storfjällen. Och runt 10mil till kebne

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
Kanske inte, har aldrig kört där nere =) Alltså runt själva gällivare suger det rent ut sagt, eftersom det bara är skog typ. Stugan 4mil härifrån är de mycket bättre, lite kalfjäll osv. Och bara 5mil skoterväg till storfjällen. Och runt 10mil till kebne

de ä bra mycket skog i solberg ochså

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jo. få ställen som det inte är skog på i "norrland", men däremot så tycker jag personligen att solberg bjuder på mkt fin "freeride" åkning för att vara såpass nära kusten. Visst, det är mkt skog. Men det finns en hel del ställen där träden har behagat att inte finnas.

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
jo det finns ju några fina myrar att åka på men det brukar ju vara så dåliga farvägar till dom på försäsongen

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Hej!

Jag har hört att det ska bjudas på bra körning i Ö-viks trakterna, stämmer det? Vore kul att testa dessa vyer nå i vinter :rolleyes:

/Lips

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Hej!

Jag har hört att det ska bjudas på bra körning i Ö-viks trakterna, stämmer det? Vore kul att testa dessa vyer nå i vinter :rolleyes:

/Lips
jora de stämmer:) jag kör mycket runt bredbyn/solberg och där är det bra med snö, fina leder och bra ställen att härja på:D

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Va upp till solberg idag. Längdskidspåren är i full rullning. Pistade och klar.

Snömässigt så har det töat lite där också. Men det ligger nån DM kvar ute i skogen iallafall, och den är "hård" nu, och minusgraderna är tillbaka.

Så det verkar som det är denna snön som blir kommande sessongens "grund".

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Hej!

/Lips
Absolut! Jag körde mycket mer i solberg förra vintern än hemma i övik! Blev dock inte så många mil i fjol! :(

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Hörde att det gick att köra lite skoter i solberg i helgen som var. Undra om det har snöat där nu när det regnar i övik ?

Last edited: