Cred till Nordland och Snowmobiles red.!

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Ja allt du nordland säger är ju helt rätt, och så ska ju en chef reagera om nått är snett!

men jag tror mycket att det har med AVUNDSJUKA att göra!

Folk som helt enkelt drömmer om en viss skoter men har inte pengar och då klanka ner på andra som har den där skotern!!

Det går nog inte komma undan att vissa har det sämre och andra bättre..
den enda lösningen är att stänga av användaren med en anledning,så sker det på andra forum först en varning sen avstängning.

Lycka till med ett fint forum!:ciao:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
En stor grej har varit att de länkar till div andra forum, och om man följer dessa länkar så hittar man kränkande och div nedlåtande kommentarer om vårat eget forum.
du har inte funderat på varför dom gör det?
kanske ni har blivit lite väl hårda.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
man måste kunna ta lite skit också man kan inte bara ta imot bra saker.
visst har vissa lite rätt i vad dom skriver och har fått på fingrarna för det.
men tycker forumet håller en väldigt hög nivå.
allt går dock att göra bättre

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
du har inte funderat på varför dom gör det?
kanske ni har blivit lite väl hårda.
Jag förstår om senaste tidens händelser kan uppfattas som hårt för er som inte får ta diskussionerna med t.ex. användare som blir avstängda.
Reglerna här på Snowmobile har fått mindre uppdateringar i linje med vad Nordland förklarade ovan ang. länkar med "smygreklam".
Vi påtalar alltid ett regelbrott via antingen en varning eller ett PM till personen i fråga där man antingen får en uppmaning att själv ändra det felaktiga eller en påtalan om att en moderator har ändrat något i användaren.
De flesta av er användare är ju vanligt skoterfolk precis som oss, de kanske svarar med en förfrågan om förtydligande eller så förstår de direkt och ber om ursäkt. Och då är ju saken ur världen, inte mer med det.
Sen finns det en klick användare som anser sig stå över de regler vi har här på SM och klarar inte att rätta sig efter dessa utan letar hela tiden nya sätt att smyga runt reglerna. De ändrar sig sällan/aldrig efter ett påtalat fel utan tar hellre en diskussion, argumenten får i många fall en förskoleelev att verka mogen. När de sedan beklagar sig för allmänheten så är det sällan/aldrig de som gjort något fel, utan det låter oftast som vi har slängt ut dem bara för att vi kände för det.
Men så är alltså inte fallet, medlemmarna på detta forum är inte mer än människor och det är mänskligt att göra fel ibland. Men det är även mänskligt att vilja rätta till sina misstag och förändra sitt beteende. Och det är vad vi i första hand har försökt få dessa personer att göra, när de inte visat något intresse av detta så har det fått konsekvenser i enlighet med reglerna i detta forum.
Jag hoppas att ni förstår oss lite bättre och varför det som har hänt har hänt.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ett forum är precis så bra som dess medlemmar gör det till! Och jag tror att vi har petat upp ribban ännu ett snäpp nu ;)

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Tackar medlemmar och ber er att ta åt er av vad ejwbegysv sa.

Lips: Det gick ju bra för en gångs skull på hockeyn. (Hoppas att du var på TIK)
Hockeyn gick fin fint, vinst när jag var där och hejade fram dom :beer:

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Och nu vill jag flika in en sak, jag har alltid varit trogen Snowmobile läsare (och kommer fortsätta med det) men under min tråkiga sjukhusvistelse i veckan testade jag köpa Snow Rider tidning och jag måste säga att den kändes mycket yngre och busigare gämfört med Snowmobile. Ta det nu som bra kritik.

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
Det är lite som du säger men Snowmobile är påväg upp nu, håller med om att Snowrider har haft övertaget men jag tror att det här kommer att bli riktigt bra bara vi har lite tålamod! Nordland med övriga gör ett kanonjobb och det har redan blivit mycket bättre på såhär kort tid. :p

Och nu vill jag flika in en sak, jag har alltid varit trogen Snowmobile läsare (och kommer fortsätta med det) men under min tråkiga sjukhusvistelse i veckan testade jag köpa Snow Rider tidning och jag måste säga att den kändes mycket yngre och busigare gämfört med Snowmobile. Ta det nu som bra kritik.

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Tråkigt att du varit sjukling, hoppas du är piggare nu.

Tack för dina ord. Vi lyssnar och tar till oss.
Innan den här säsongen passerat så är jag övertygad om att vi på Snowmobile lyckats med stordåd. Jag vet potentialen hos mina härliga kollegor ;) Mycket busiga idéer varvat med högsta seriositet, tycker att de borde vara en stabil grund att bygga på.

Jag hoppas att du ska digga oss fullt ut innan det är färdigt :D

Och fortsätt mer än gärna komma med heta tips och idéer om vad ni önskar se i tidningen.

Mvh/Lips