du har inte funderat på varför dom gör det?
kanske ni har blivit lite väl hårda.
Jag förstår om senaste tidens händelser kan uppfattas som hårt för er som inte får ta diskussionerna med t.ex. användare som blir avstängda.
Reglerna här på Snowmobile har fått mindre uppdateringar i linje med vad Nordland förklarade ovan ang. länkar med "smygreklam".
Vi påtalar alltid ett regelbrott via antingen en varning eller ett PM till personen i fråga där man antingen får en uppmaning att själv ändra det felaktiga eller en påtalan om att en moderator har ändrat något i användaren.
De flesta av er användare är ju vanligt skoterfolk precis som oss, de kanske svarar med en förfrågan om förtydligande eller så förstår de direkt och ber om ursäkt. Och då är ju saken ur världen, inte mer med det.
Sen finns det en klick användare som anser sig stå över de regler vi har här på SM och klarar inte att rätta sig efter dessa utan letar hela tiden nya sätt att smyga runt reglerna. De ändrar sig sällan/aldrig efter ett påtalat fel utan tar hellre en diskussion, argumenten får i många fall en förskoleelev att verka mogen. När de sedan beklagar sig för allmänheten så är det sällan/aldrig de som gjort något fel, utan det låter oftast som vi har slängt ut dem bara för att vi kände för det.
Men så är alltså inte fallet, medlemmarna på detta forum är inte mer än människor och det är mänskligt att göra fel ibland. Men det är även mänskligt att vilja rätta till sina misstag och förändra sitt beteende. Och det är vad vi i första hand har försökt få dessa personer att göra, när de inte visat något intresse av detta så har det fått konsekvenser i enlighet med reglerna i detta forum.
Jag hoppas att ni förstår oss lite bättre och varför det som har hänt har hänt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ett forum är precis så bra som dess medlemmar gör det till! Och jag tror att vi har petat upp ribban ännu ett snäpp nu