M8 turbo (update sida 2)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
elektrisk.

Oj...Undra hur många amp den drar??? Eller om det står watt? ,,Och vet du priset på enbart den pumpen?

Är ju värdelös generator på gammskotrar :( så dom orkar inte dra både Soppapump och el oljepump och lyse.
Jag får nog köra styrsevopump från bil till oljepump remdriven till Old timern Tc catten ..

Men på din maskin lär det väl finnas rätt mycket watt att ta ut från statorn?

Klarar den ordinari besinpumpen även turbo? Eller får man även med en ny besinpump i turbokittet?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Det är orginal bränslepump.

Vet inet hur mkt watt oljepumpen drar. Men tror inte du skulle ha några problem att dra runt den med din maskin. Då mitt förra tubrobygge (wildcat 700) drevs med en länspump (mins inte watten, men den funkade ypperligt som oljepump).

Så nog tror jag din maskin tål det.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja, tänkte ja gör en "riktig" update då, om nån är intresserad.

Ett paket, vad kan de vara?=S

Vi öppnar och tittar, verkar vara lite olika rör och prylar:

Allt som kom i paketet, julafton=D

"tryckrör" ?:p

Plenum, monterat lufttrycks mätaren, lite snett, tror inte de spelar någon roll:

Monterat plenum (avgastätningen va inte tät, så motorn blev skitig som fan sista turen):

ECUn motnerad och klar, gummiupphängd:

"lurendrejeri" till spridarna ikopplat:

Turbo och oljetank monterat:

Pipan svetsad och ett lager färg:

Ja, allt för nu, förhoppningsvis uppstart i helgen=D

Komentera gärna=D

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Härligt ,,Här går det undan!! Hur vart det med toppen? Har du kommit på något sätt att sänka kompet? Och har du listat ut nuvarande komp?

Om jag minns rätt har du en fast topp dubbel som man inte kunde ta lös förbränningsrummen på? Det vart ju besvärligt att fräsa ur då! Jag skulle bara kunna hjälpa om det vore lösa förbrännings rum (svarva)

Vore ju bra om det gick att få ner till 10,5-1 och smalt svquishband mm ,,keramiksprutad topp och kolvar skulle inte skada heller