M8 turbo (update sida 2)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Hejhej:p va ett tag sen.

haft fullt upp att skotta snö i en vecka nu. Kommer 1-2 dm / dag. Lederna är pistade, så internet blir det inte så mkt av.

MEN, jävlar va de suger till i magen då man ser laddtrycket sluta på 0,7 bar. Rätt häftigt må ja säga;)

0,7 bar :becky: Det var vågat!! Hur verkar den funka ,,,laddar den tidigt ? stablit tryck?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Fy fan.. 0,7 då borde du ju trycka ut närmare 240hk ur den! :p Det är inte tråkigt! Instämmer för övrigt i Boost's frågor. Berätta!!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jag vet inte varför den laddar sådär. Så va de sen jag skruvade ihop den. Har inte alls kollat när laddet kommer, har fullt upp att titta på barmätaren och lyssan efter spikningar. Har ej skaffat mig någon tempmätare ännu, också har jag ägnat gårdagen att köra slut på den kvarvarande 95 oktan som va i tanken. Så nu blir det 98.

Om trycket är stabilt vet jag inte heller, eftersom jag inte bänkat/justerat in den ännu, så har jag bara tryck på för att se så de laddar. Några "fullgasrepor" har det inte blivit.

Sen så har jag ju inte heller bestyckat några variatorer då jag vill ha ett bänkningspapper innan jag gör det, så trycker jag stumt nu så lär den bara övervarva.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
blir spännande att sen den där saken efter nån led eller kanske upp för någon liten brant i vinter :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
Jisus F k..... Du måste ställa ner laddtrycket!! Om den laddar så mycket upphissad så lär den ladda 1 bar minst under belastning :shocked: Eller körde du på marken?

Det måste väl finnas wastegate klocka på den?

Men jäklar vad bra det funkar,,,laddar ju omedelbart :) Och man hör faktist inge spikning,,,Faktum är att man hör spikning bättre på film!

Ser mycket lovande ut.. Men ett tipps,, Köp en 0ljedämpad turbomätare ,, Mc express har en bra klocka som är oljedämpad. Jag har en sådan mätare på xr 650 turbon och den visar stumt vad den laddar och bryr sig inte om vibrationer.. Tror faktis det är en vanlig barmätare från typ järnhandeln......

Och sänk laddtrycket :wof:

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
Köp en glycerinfylld tryckmätare för industriellt bruk, mkt mer exakt och kostar en bråkdel av alla "stylingmätare" som även suuger :fish:

Trevligt bygge btw :biggrin1:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.720
834
113
Kramfors
det är vid belastning detdär. Laddtrycket skall sänkas och mätaren skall bytas till något mer exakt. =)

Jaha vid belastning,,,,,vilken tur he he.. den går så bra att den är lika vass som en utan turbo som är upphissad:biggrin1:

Men försök sänka trycket en aning så den inte ger mer än 0,5 bar vid full belastning nu från början.

Den laggar tidigt och bra verkar det som ivf

Glyserinfylld industrimätare är det som mc express säljer och som jag har. Kostar inte många kronor på Mc Exp...

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Byt mätare först innan du rattar på trycket.. Kan skilja MYCKET mellan skitmätare och en riktig. Har själv åkt på samma mina.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
På kommande projekt nöjer jag mig med positivt laddtryck :embarrest:

Din jävel laddar ju mer än min bil :nerd:

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
det är vid belastning detdär. Laddtrycket skall sänkas och mätaren skall bytas till något mer exakt. =)
dom där equus mätarna är inte sådär exakta nej. men om du tänker på hur nålen fladdrar så beror det på hur mycket av kolvens "pulser" den känner. det går att sätta en behållare/bubbla på laddtrycksslangen för att få den att visa ett jämnare tryck.

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
dom där equus mätarna är inte sådär exakta nej. men om du tänker på hur nålen fladdrar så beror det på hur mycket av kolvens "pulser" den känner. det går att sätta en behållare/bubbla på laddtrycksslangen för att få den att visa ett jämnare tryck.
Var sitter slangen?, prova och flytta den till tryckboxen.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ante_hedis och Antonol: Ni har missförstått varandra.

Som jag förstått det så tror ante att du anton, menar att du bara hoppas din mätare ska visa plus och inte minus. Och därför förklarar han varför min mätare visar minus ibland.

Medans Anton bara menar a tt han är glad sålänge han får turbon att ladda överhuvetaget. Varken mer eller mindre, tror ni både redan vet varför det blir vacum där.

Starta gärna en egen tråd om detta om ni känner att ni vill fortsätta diskutionen.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
...and that's how you keep your thread clean! När får vi se den "in action"? Någon tidsplan? =)