M8 turbo (update sida 2)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Jadu, bra fråga. Hoppas jag ska få bänka/mappa den nu på lördag. Sedan leka lite med nå vikter till veckan. så om ett par veckor borde det bara vara o gasa=)

heelion-

Medlem
2 jan 2010
32
0
1
Boden
Fan så sjukt nice bygge!!

k-len jag är grymt imponerad av dig:)
Har en 09:a jag me, och nu vill jag inte köpa en 10:a jag vill ha TURBO!:D

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
...and that's how you keep your thread clean! När får vi se den "in action"? Någon tidsplan? =)
håller med. mycket ot i tråden nu. (mina egna inlägg inräknade.) hoppas nån ids rensa.

hur man kopplar in laddtrycksmätare är en egen historia. (ot nu igen) men om nån är intreserad så kan man säga att...
om man har en motor med ett gaspjäll för varje cylinder så blir det ofta problem med mätare.
man vill gärna koppla in en mätare i plemium där pulserna från kolvarna är låga. men om man har separata spjäll för varje cylinder och kopplar in givaren efter spjället (som man egentligen bör) så kan det bli vissa problem...

skulle gissa på att k-len har monterat slangen till givaren efter gasspjället för att kunna läsa både över och undertryck.
monterar man slangen till mätaren där så får man lätt fenomenet med okontrolerbart fladrande nål till laddtrycksmätaren om man inte har ett plemium som hjämnar ut kolvpulserna.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Skulle man inte kunna få se hur de ser ut under huven med turbon och dess tillhörigheter monterad?
Skulle vara rätt trevligt tycker jag, då en liten mätare som fladdrar runt inte säger så mycket, hehe. :rolleyes:

(Tvivlar inte på att du monterat turbo, men intresserad av hur de se ut.)

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Var har du kopplat in vakumslangen till dumpventilen? I spjällhusen/huset eller? Tullen slarvade bort instruktionen för mig.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Allmänt trevlig attityd du har, ska inte fråga någonting mer! :hello:

Verkar bli allmänt många missförstånd i denna tråd. Men jag är helt allvarlig, och menar faktiskt inget illa.

När det kommer till turbo så är jag rätt så nollad faktiskt. Och jag vet helt allvarligt inte om jag överhuvetaget har en dumpventil faktiskt. Om jag inte är helt ute och cyklar så har du väll cuttler eller något?

För som sagt, mig veterligt så är det inte någon dump till detta kitt.

Ber om ursäkt om jag skrev med dålig attityd :embarrest:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Eftersom du inte går o få tag i på något annat sätt frågar jag här;
Har du någon aning om vart mitt boondocker lustgaskit som jag beställde och betalade dig i början av december? :hmmmm2:
Jasså? jadu, bra fråga. Hela historien behöver jag inte ta här, men jag drar iväg ett PM. Om det funkar nu (?)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hejdu.Jovars det börjar väll bli bra nu, väntar på ställbara vikter från staterna nu, bli 83 gram till att börja med, samt nya sidevents är påväg över.

600hundran

Aktiv medlem
22 mar 2010
67
0
6
Övik
www.ijet.se
Tjena K-len ser verkligen bra ut det här bygget! men ännu bättre ser jag att du kommer från övik! vars bor du?, nästa vinter skulle det vara kul om du skulle kunna komma till gideå om du vet vars det ligger, så man skulle kunna få se vad den går för! Lycka till med projektet, men du är ju snart klar ändå så.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena K-len ser verkligen bra ut det här bygget! men ännu bättre ser jag att du kommer från övik! vars bor du?, nästa vinter skulle det vara kul om du skulle kunna komma till gideå om du vet vars det ligger, så man skulle kunna få se vad den går för! Lycka till med projektet, men du är ju snart klar ändå så.
Hade du läst 2 inlägg upp så hade du sett att maskinen är såld!