Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Ansätten, Önrun, Neröver mot Lillholmsjö, Från Önrun till Ansätten (Jänsmässholmen leden) Finns SJUKT mycket att leka på där! Sen får ni inte glömma Ruckeltjärnarna om ni söker bra klättring :)

Har spenderat alla min Vinterlov i Åkersjön dom senaste 18 åren :)

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Var där för cirka 10 dagar sen och då var det ca 1-2dm i byn. Ryktena från andra som var upp på fjället var att det låg som mest cirka 50cm.

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Hmmz är det verkligen sååå bra här på kusten? Känns mest som om det inte skulle bära öht..

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Ansätten, Önrun, Neröver mot Lillholmsjö, Från Önrun till Ansätten (Jänsmässholmen leden) Finns SJUKT mycket att leka på där! Sen får ni inte glömma Ruckeltjärnarna om ni söker bra klättring :)

Har spenderat alla min Vinterlov i Åkersjön dom senaste 18 åren :)

Vart ligger Ruckeltjärnarna?

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Okej. Ringde till Hotellet igår och frågade om skoterföret. Han hävdade att det var 70-100cm snö i låglandet och merdärtill uppe på fjället. Kan detta verkligen stämma? Dom hade börjat sladda lederna berättade han med.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Jag var där och åkte för några dagar sedan och det fanns snö för att åka skoter,i själva byn 50-60cm,inga sladdade leder,längre mot bakvattnet så blev det bara mer och mer snö och det stämmer nog med 100-120cm,fanns en botten på 30-40cm sen löst ovanpå men bitvis var det bottenlöst,var alldrig upp på fjället då det var så pissigt väder,hängbjörkar fanns det gott om,och iomed att det var taskig botten på en del ställen även sten,men tänkter man lite när man kör så finns det mycket att leka på

Qvarn

Välkänd medlem
7 sept 2010
168
0
6
Kluk
www.brutalcs.nu
Okej. Ringde till Hotellet igår och frågade om skoterföret. Han hävdade att det var 70-100cm snö i låglandet och merdärtill uppe på fjället. Kan detta verkligen stämma? Dom hade börjat sladda lederna berättade han med.
Ja det stämmer nog ganska bra, jag har en kompis som är och kör en del mot ansätten och han säger att det är sjukt med snö väster ut iaf.