Låter riktigt schysst det där! Orren är ett grymt ställe. Kan rekommendera Renklämman.
Tyvvär råkade jag ut för ett missöde när jag tog revansch på vargen på nyårsdagen, tog i en sten på vänster skida som skickade mig över styret, samt böjde till i princip varenda grej på vänster sida (trailingarmsfäste+bussning, trailingarm, alla tre stag med de fyra tillhörande kulbultarna, plus en trasig stötdämpare) har precis fått tillbaka alla prylarna från riktning samt köpt en ny bussning och stötdämpare, slutnotan på 2700kr för allt var betydligt bättre än väntat... Ska monteras ihop i veckan.
För att svara på 426H's frågor: (något sent...)
Bor numera i byn, mittemot skolan, men det stämmer att det finns en led från björnvallen, förr gick den ända ifrån Serveringen i björnvallen och antingen mot Vålkojan/Vemhån/Sveg/upp på fjället eller mot Vemdalen/Hede. nu är den dock avklippt av den nya vägen som går in till Grizzly Express (Blästervallen). Men det ska nog gå att leta sig fram till leden ändå. annars är vägskälet en alldeles ypperlig plats att lasta av/på ett släp på, om det är fullt kan man även tjuva på travbanan på andra sidan landsvägen och åka över vägen.
Och slutligen, en rapport om hur det ser ut just nu.
I helgen slog vädret om till det värre efter förra veckans glassväder, vi fick in töväder. Började med plusgrader och blötsnö under Lördagen, och på söndag morgon hade det kommit uppemot 25cm blötsnö över Björnrike. Det fortsatte idag med mycket hård vind samt ännu mera plusgrader. Om det får sjunka ihop lite nu och sedan frysa på kan det nog bli bra, men det känns inte sådär jättekul just nu. (Töväder i v3/4 är sällan kul...)