Få phazer rtx piggare utan turbo

R0b

Medlem
5 dec 2009
18
0
1
Hej

kan någon hjälpa mig, jag har en phazer rtx 08 och jag vill att den ska bli rappare så att den reser mer den är helt org.. kan någon ge mig bra för slag vad jag ska gör ? förutom att köpa turbo.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Turbo ville du inte ha, men jag rekomenderar det i alla fall.....80hk är 80hk

Last edited:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Vet inte var du läste att han inte ville ha turbo?
Det kan ju även vara pengarna som styr?

Fyrtaktsmaskiner brukar svara bra på friare andningsvägar, dvs avgassystem och filter, sen vet inte jag om just Phazer gör det. Det lämnar jag åt yammafolket att svara på.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Alltså att få bättre flås i en phazer är svårt utan tvångsmatning 160 Liter hästar är jäkligt grymt så yamaha har en mkt kompetent motor i phazern.

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
Hej

kan någon hjälpa mig, jag har en phazer rtx 08 och jag vill att den ska bli rappare så att den reser mer den är helt org.. kan någon ge mig bra för slag vad jag ska gör ? förutom att köpa turbo.
vill du ha mer res eller mer köra med?

R0b

Medlem
5 dec 2009
18
0
1
jo! jag vill att den ska bli lite rappare från början att den ska resa hyfsat .. nu är det bara med lyft just..

Jr_

Ny medlem
3 mar 2009
4
0
1
puderville
Du ska köpa v-kit från www.knracing.se. Det kostar 2280kr och den blir betydligt snabbare gassvar, högre inslagsvarv sen så matar den mycket bättre. Jag har ett sådant själv som ja nyss provat på min 09:a. Sen om du har mycket pengar så köper du en slutburk av han.

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Jag vet inte om det finns till phazer men till min vector sp finns det ett effekt-grenrör som ger 15hk för 3000:- klart värt pengarna.. annars är det ju v-kitt. hör med din handlare

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Trimbox har läst om såna men kan inte bekräfta att dom funkar ska visst reglera bensin flödet på nåt sätt!(ger ca 8-10hk) Själv skulle jag aldrig dreva ner min phazer då dom är grymt lågt drevade original, köp v-kitt och dreva upp då ska du se att den skottar!

Har själv v-kitt från knracing! gör stor skillnad...

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag säger detsamma som Bizz3. Vad jag har hört så är dom svensksålda phazrarna redan ruskigt lågt drevade så jag skulle skippa nerdrevningen, möjligtvis dreva upp istället. Ett variatorkit och framförallt mera matta skulle jag börja med. Phazern har ju så kolosalt dåligt grepp original i och med den smala mattan och låga kammarna.

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Är det någon som vet om det går att sätta v-kitt på en mtx? Eller blir det fel eftersom mtx har längre matta och annorlunda drevad.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Skulle vara roligt att prova en Phazer, för det är ju ett klart vettigt alternativ om man vill börja åka fyrtakt! :)

Om man viker av leden, är den som ett stort jävla bojsänke, eller går den hyfsat? :D

Vad gäller att vässa, så måste ju avgassystem, och se över drivlinan (variatorer och matta) vara det bästa,.

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Har v-kitt, 38mm matta på min och jag kör inte fast mer än någon annan dock är det är mycket som spelar in,(körstil,hanterbarhet,fart,osv) Har tänkt dreva upp min nu 1 eller 2 kugg sen sätta på ett ultra-q ljudämpare ska visst ge nån kuse sen även med ett fint ljud! Ultra-q gör gyt-r ljudämparen som yamaha har börjat sälja iår!

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Har v-kitt, 38mm matta på min och jag kör inte fast mer än någon annan dock är det är mycket som spelar in,(körstil,hanterbarhet,fart,osv) Har tänkt dreva upp min nu 1 eller 2 kugg sen sätta på ett ultra-q ljudämpare ska visst ge nån kuse sen även med ett fint ljud! Ultra-q gör gyt-r ljudämparen som yamaha har börjat sälja iår!
vart köper du ljuddämparen?

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Den går antingen köpa original med yamaha eller beställa från USA, finns säkert även någon här i sverige som säljer men de är betydligt dyrare!