Projekt - Lynx Rave 800 -01

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
fan den dynan skulle seta helfint på min skoter:p Har försökt bygga en i fogskum men de suger ju balle att hålla på¨med:p Hur mkt gick dynan lös på`?

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
fan den dynan skulle seta helfint på min skoter:p Har försökt bygga en i fogskum men de suger ju balle att hålla på¨med:p Hur mkt gick dynan lös på`?
jaa de är fan svårare än vad man tror att bygga en egen dyna!
hade planer på de själv också men då hade en kompis denna dyna liggandes kvar efter hans gammla skoter, ny har jag ingen aning om vad dom går på men har du tur så dyker de upp en på blocket:)

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Sådär, nu börjar de hänta lite garaget! fick tag i en cylinderfotspackning idag så har monterat ihop motorn och stoppat ner den under huven.

linjering av motor och uppstart i morgon förhoppningsvis:)

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Äntligen är den ihop! har hunnit prov köra och den går som den ska.

är inte färdig med skotern för de utan de blir väl ändringar eftersom men vill hinna köra också!

Ett kort filmklipp efter provturen:View My Video

och några bilder, dock suger min mobilkamera när de är mörkt:

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
inhandlade ett par powder pro för någon vecka sedan och har fått köra lite med den nu också, är grymt nöjd med allt förutom färgen på dynan, men de ska fixas så fort jag har energi till de:)

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
Funderar på att sätta powder pro på min lynx me. Men undrar om dom bär så mkt bättre än original skidorna? Tänkte om de är värt att lägga ut pengarna??:hmmmm:

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Tja funderar på att sätta powder pro på min lynx me. Men undrar om dom bär så mkt bättre än original skidorna? Tänkte om de är värt att lägga ut pengarna??:hmmmm:
Ja jag känner igen de då jag var i precis samma tankegångar.
jag tycker då du ska köpa ett par för de styr bra mycke bättre på packad led och i lössnö så bär de upp mycke bättre, men största skillnaden var blev när man ligger på hårt efter leden och de är lite ny snö eller bara väldigt lös led, med orginalskidorna vill den som gå rakt fram i kurvorna men nu far skotern precis vart man vill :)

köp ett par om de inte är dina absolut sista kronor du måste lägga ut iaf.

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
Ja jag känner igen de då jag var i precis samma tankegångar.
jag tycker då du ska köpa ett par för de styr bra mycke bättre på packad led och i lössnö så bär de upp mycke bättre, men största skillnaden var blev när man ligger på hårt efter leden och de är lite ny snö eller bara väldigt lös led, med orginalskidorna vill den som gå rakt fram i kurvorna men nu far skotern precis vart man vill :)

köp ett par om de inte är dina absolut sista kronor du måste lägga ut iaf.
Okej tack för svar:D blir nog att man köper ett par när man får lös lite pengar:)

vision600ho

Medlem
18 dec 2010
12
0
1
Bureå
Har helt glömt bort att uppdatera tråden.

här kommer lite bilder på fotstegen som är i princip helt klara. (möjligtvis att jag borrar några hål för att slippa snön och sen monterar grepp på ytterkanten om jag inte är nöjd som de är nu.)

så vad tycks?:)

Montering av nya fotstegen:

förstärkningsstagen svetsade och lackade:

monterat:
Gjorde du förstäkningsstagen själv?

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
ja delvis, blev ingen höjdare att bocka skarpa böjar på röret där så jag tog 90 graders böjarna från en gammal lyftbåge som jag snekapade och svetsade på från ett vanligt plattjärn