Projekt GLS Mountain Edition

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Motor på plats. Kan berätta om knastren från helv*tet... C-knaster = kass!!!!

Att göra:
SOVA
pipa + slutburk
primär + sekundär
linjera
lufta oljepump
sova mer
bensin
starta

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Såhär såg det ut igår natt då jag gav upp:

Såhär såg det ut för drygt en timme sen!!!!! :biggrin1::nod::p:becky:

[video=youtube;S7iRFrRFk2o]http://www.youtube.com/watch?v=S7iRFrRFk2o[/video]

FYYY F*****N VAD SKÖNT!!
Och den går sjukt bra fastän det råkade bli 5-6% olja... Oerhört gassvar, och variatorerna växlar klockrent i dom farter jag hunnit testa! Riktigt riktigt nöjd än så länge! Och den tar sig fram i djup snö också! Man blir ju tårögd... :cry:

Bestyckning och ev finjustering av variatorer kvar att göra, blir sannolikt inte förrän till helgen.

Så... Hur blev det nu? Bra eller anus??? :biggrin1:

Senast redigerad av en moderator:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
ANUS!

NÄ skojja bara.....ser riktigt bra ut, riktigt grymmt bygge
Gillar verkligen bakdelen och förlängningen med dunkhållaren

Ungefär vad gick bygget på?

Last edited:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Really beautiful, nice.

Snyggt jobbat och med bara 1,5 armar men desto mera j.v.. r anamma.

Väldit mogen testrepa också, inga grannar kan skriva insändare angående den i alla fall.

Blir intressant att höra om motorn klarar att dra runt mattan när det går tyngre och djupare för det finns ju många sätt att ge en oldtimer nytt liv med vettig pengainsats.

Kör hårt

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ungefär vad gick bygget på?
Har inte vågat räkna ihop, men gissar på mellan 8-10 tkr. Stor del av pengarna nerlagt i primär och sekundärvariator... Övriga större poster är kolvarna, mattan, non-slip och alla lager. Resten är till stor del egentillverkat.

Really beautiful, nice.

Snyggt jobbat och med bara 1,5 armar men desto mera j.v.. r anamma.

Väldit mogen testrepa också, inga grannar kan skriva insändare angående den i alla fall.

Blir intressant att höra om motorn klarar att dra runt mattan när det går tyngre och djupare för det finns ju många sätt att ge en oldtimer nytt liv med vettig pengainsats.

Kör hårt
Tack!
Skäms lite över testkörningen på gatan... Man bor ju lite fel ur skotersynpunkt sett. :embarrest:

den blev riktigt grym
Tack! :biggrin1:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tycker att jag känner igen tunnelslutet en aning ;) saknas bara en lyftbåge nu!
:beer:
Hehe... Vad menar du? Känner igen? ;) (Tungt ironisk)

Jo, lyftbågen kommer så småning om, men jag kör aldrig fast, så det är inte så bråttom... Men det är klart, det kan ju vara bra med en båge då man ska flytta maskinen i garaget. :cheesy:

Lyftbågen ska tillverkas i rostfritt rör och vara svängt lite uppåt för att inte täcka bakljuset. Har varit så finurlig så jag har lejt bort det till en samling personer som kan trolla med rostfritt, Bensby Rostfria utanför Luleå. Det var hos dom oerhört trevliga herrarna jag fick tag på dom stålomspunna slangarna också. Snordyrt, men snyggt!

Hade tänkt skjuta lite dagsljusbilder idag, men hann inte innan mörkret kom... Nytt försök imorgon!

Tack för all positiv respons, och alla ni som läser tråden utan att kommentera, skriv gärna några ord om ni gillar/inte gillar, ty bekräftelsens tid är kommen!! :becky:

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
J***vligt fin skoter du har fått till !!!!! blir det plast skidor oxkså ? :)

FIKTIGT FIN :):) sitter här på skolan och måste gå in och kolla om den har blivit klar :)
det har den och dern är GRYM :)
tummen upp !!!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Halvtråkiga bilder, skymningen och snötyngda moln hann komma iallafall... Ska fixa bättre bilder under helgen! :hello:

Senast redigerad av en moderator: