Nu är den ordentligt testad! Har hunnit köra 4 tankar med den, har säkert kommit typ 4 mil på GPS'en på dom 4 tankarna... Absolut full mutter i 130-150 cm bottenlöst strösocker hela helgen, bortsett från första och andra tankarna som fick gå i inkörningens tecken... Man kommer lixom inte så långt i mil räknat, även om mattan har gått ohyggligt många mil...
Helt sjukt vilken snö, SANSLÖST kul!! Vi har suttit fast på alla tänkbara sätt och ställen. 2 rullningar med den också... Hehe...
Dessutom har grabben lekt plocke-pinn med den. Se bild... :shocked:
Som sagt, helt sjukt vad det är mycket snö!! Denna fastkörning, gjord av undertecknad, finns tyvärr dokumenterad på film.
Grabben inspekterar
[video=youtube;O49rT8V32o0]http://www.youtube.com/watch?v=O49rT8V32o0[/video]
Vad gäller framkomlighet, så är den ungefär lika med min Renegade 1200x med 44mm kammar. Men då vi får på bättre skidor på den så kommer jag att bli lämnad bakom med Gaden! Om vi kör sida vid sida rakt fram med full mutter, så kör GLS'en ifrån mig, men så fort man ska svänga lite, så dyker den, och då hinner jag ikapp.
Ett problem som uppstått några gånger är att den ibland surat ner sig helt plötsligt då man kör i djupsnön. Ganska säker på att det behövs en plåt vid avgasmynningen under buken, som styr bort lite snö. Måste dessutom bestycka ner lite på lågfart, surar lite då man fiskör. Perfekt färg på stiften vid hårdkörning, dock!
Skönt att allt lirar iallafall! Riktigt nöjd med lössnöegenskaper, trots orginalskidor och vikten!