Projekt GLS Mountain Edition

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Fick världens idéer då jag såg denna skoter, MYCKET sugen på att göra något liknande till nästa år :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Är avgasbandage något som kanske också skulle kunna hjälpa? :)
Ja, det borde ju hjälpa. Kanske det blir sånt också!

Plantera inte såna idéer i mitt huvud... Min fru blir snart tokig på mig!! ;)

Fick världens idéer då jag såg denna skoter, MYCKET sugen på att göra något liknande till nästa år :)
Kul att inspirera andra!! Sätt igång!

För mycket text och för lite bilder på denna sida. Slänger upp några.

En till fastkörning

Det har varit plusgrader, så nu går det tungt då man gör dykningar. Knuffar enorma mängder blötsnö framför sig...

Vätskekontroll hos Hillevi

Hehe, kul annons på anslagstavlan!

Mer körning under morgondagen, då ska frugan köra den!

Senast redigerad av en moderator:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Införskaffade dom här i fredags, det blir nog bra! :cool:

Senast redigerad av en moderator:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
fyfablian vad grymt! måste du inte modda lite för att få skidorna att passa?:)
Som det ser ut nu så får jag lägga en bricka på båda insidorna av fästet på skidorna. Fästet på skidorna är ca 6mm bredare än spindlarna på skotern. Kanske får trixa dit nån gummibit också som håller skidorna i rätt läge då man kör med skidlyft, dom flaxar väl upp och ner annars...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
kommer nog bli bra, några andra planer inför sessongen också?:)
Planer finns ju alltid, men vi får se hur mycket som hinns med... Det var kosmiskt j-a nära att det blev trippel 780 i den, men då jag åkte och skulle hämta den igår hade idioten sålt den trots att han lovat att hålla den. *grrrrr*. Så 643 rave får väl räcka ett tag till. Kanske.

Ska iallafall göra detta:
Byta skidor
Göra meshpaneler typ "Frogskinz"
Göra en plåt som styr bort snön från avgasutblåset
Göra nån snygg täckplåt för gamla bakljusfästet på dynan
Svarva nya bussningar till framvagnen
Primärvariatorbyte pga sprickor
Schimsa om Öhlinarna fram pga för hårda
Och det...
Och det...
Och...

Ja, det finns ju lite att göra. :shocked:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hej alla,

håller på att samla ihop prylar för närmaste tidens garagedykning. Till veckan ska jag hämta GLS'en igen!

Har köpt:
UFO-brickor
Mesh
Roterande filar av industrikvalitét (Kanonbra, har portat en 50cc barnfyrhjuling så att den gör gas-res med lill-ungen på!! Vansinnigt!!!)
SlyDog Powderhound skidor
TRA-variator

På g:
Plast till Mesh-ramarna
Eventuellt 670HO på ingående

Söker med ljus och lykta just nu Totaltek 747, helst komplett med pipor, slutburk, gasare, tänd osv, alternativt 670 HO i bra skick.
Alternativt Fatboy pipa till 643/670, totaltek pipa till dito, crankshop dubbla till dito, alla inkl slutburk, totaltek eller crankshop slidhus/skivor, förgasare, osv. Nån som vet nåt???

Söker även ett övre drev, Triplex-drev 22 Kugg, Orginalnummer 5497515.

Att det ska vara så svårt att hitta grejer till gamla skotrar, har scannat detta land + grannländer i flera veckor, men ordet Totaltek nämns inte ens...

Grabben påminde mig idag att vi hinner fortsätta att förädla den en vinter till innan han fyller skoter... Kul kille... Hur ska jag då hinna hotta upp Gaden så att jag kan köra ifrån han??

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Har läst denna tråd flera gånger och säger bara: vilket underbart bygge!

En moddad gammskoter som faktiskt ser bra ut, det är inte det vanligaste. :clap2:

R

RevMan

ska kolla på jobbet om jag kommer ihåg. har för mig att jag har en hög triplexdrev liggande.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sådärja. Ny säsong, nya hyss.

Har hämtat henne idag, dags att göra färdigt diverse saker som aldrig hanns med i våras, samt alla nya påhitt! Fick ett spännande paket på bussen idag, se nedan...

Dags för hemresan

X marks the spot

Dunderklumpen

Börjat riva framvagn, ska göra en massa nya bussningar

Snart nerplockad färdigt. J-a fastrostade hylsor i bussningarna!!!

Har även varit med den hos metallkonstnärerna på Bensby Rostfria och mallat av bakänden på den, dom ska tillverka lyftbågen åt mig.

Har även hunnit riva isär motorn för att konstatera att veven behövde mer kärlek än väntat. Har nog stått med vatten i höger vevhus, för alla 3 lager på MAG-sidan var rökta (rost), tyvärr även vevstaken + tappen som vevstaken sitter på. Nu är den iallafall på Westboms för åtgärd, ska vara klar om ca 2-3 veckor om delarna finns i landet. Trist. Men ett ljus i mörkret är iaf att säljaren är beredd att ta en del av extrakostnaden. (Tack R!)

Fortsätter med framvagn imorgon!

Last edited: