Den där Volvon måste fyrhjulsdriften vara trasig på, sitter en tryckgivare som skall omdirigera oljetryck om det spinner fram så bakhjulsdriften går i. Denna var kass på min XC90 och då betedde sig bilen precis som den i filmen när dom skall uppför backen.
Mvh, Peder
Om så är fallet är det ju ganska dålig kvalitet då jag antar att de inte provkör gamla och utslitna bilar på Teknikens värld. Men men, har man inte behov av ngt annat och är nöjd med det så får det väl vara så.
För vår del är det mest frugan som drar en boggievagn med 650kg spannmålsmoppe och då är det bäst med riktig mekanisk 4wd eller vad man ska kalla det, med 50/50 fördelning. Inget viskotjafs mao.
Det är ofta lerigt i pållarnas naturliga miljö och jag har sett flertalet sätta sig fast ordentlig när man väl varit med på tävlingar och dyl.
Hade en Audi S6 -96a för några år sedan och hamnade i en situation då jag blev instängd av felparkerare. Drog då hästfinkan jag nämnde tidigare fullastad med skräp (menar inte hästen nu)
Körde på tomgång igenom 2dm blötsnö i lätt uppförsbacke och genom en halvmeter hög plogvall för att ta mig ut till vägen. Tuggade inte ens, men då väger den bilen strax under 2ton och utrustad med v8
Hursomhelst så vill man ha problemfri fyrhjuldrift vet man vad manska välja
Mvh Björn