2011 tråden

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Brp har alltså gjort 4 bra saker till i år.
De har satt en e-tec i nyfoxen.
De har satt en e-tec i commandern. Samt också satt högre kammar.
De har smalnat av summiten en dm.
Samt en ranger med ordentlig framvagn och e-tec.

Jag börjar ändra mig lite om brp. Det kanske inte var det framtidsovänliga företag jag trodde att det var.
 

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Två intressanta jobb/lössnöräsers är ju dessa, men vem vinner?
Shoot out: Lynx 49 Ranger vs. Ski-Doo Tundra Xtreme :)
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Ryktas att den kommer i både 146 och 154. Får väl se vad som tar in till sverige. 5 olika wraps/dekalset. RSI Backcountry styre. Feta piggybackdämpare. Dubbla luftintag uppe vid klustret så att den inte kvävs i pudret. Tyvärr verkar det även bli bred skidstance som på xrs/hillclimb.

Nu har tydligen Skidoo ändrat sej och kommer att ta in Freeriden med framvagnsbredd 97,5-102cm ist. för 105.6-109.2,till Europa, mycket bra gjort att lyssna på våra testförare.
 
D

Draken

Grymt av lynx att gå bakåt i tiden! Dom övergav "termosfjädringen" som satt på gamla 5-9an när yetin kom,men nu har dom satt dit skiten igen på yeti 550. :stupid:

Inte för att jag är spekulant men det verkar sanslöst korkat ändå!
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Grymt av lynx att gå bakåt i tiden! Dom övergav "termosfjädringen" som satt på gamla 5-9an när yetin kom,men nu har dom satt dit skiten igen på yeti 550. :stupid:

Inte för att jag är spekulant men det verkar sanslöst korkat ändå!
Är för att slippa A-Armarna, dvs inget som kan krocka med stubbar/stenar/träd.
 
D

Draken

Nu har ju yetin inte haft några a-armar utan trailingarmar och tvärstag(SUV) som är uppböjda så att det eventuella problemet med stubbar är i stort sett borta.

Men skillnaden i fjädring mellan stålrören och SUV-fjädringen är större än skillnaden mellan natt och dag.
Farsan har haft flera 5-9 med stålrören men köpte en ny yeti ifjol med SUV,har provat alla dessa skotrar och nu först på den sista märker man att det faktiskt är fjädring på dom också.

Men då tar lynx bort fjädringen igen! Så priset lär ju som vanligt stiga men skotern gör dom sämre. Verkligen lyckat! :stupid:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Draken: Jag håller helt med dig. Ibland underdrivs komfortens nödvändighet såhär på ett forum. Men det är inte en liten fråga egentligen. Komfort har ett ganska stort egenvärde.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Vad Lynx gör är att ha maskiner för olika kundgrupper, för de allra flesta räcker det med termosar fram, förringa inte den tillsammans med den nya PPS 154 boggien, skulle tro att termosarna är något lite uppgraderade också.

De som vill och behöver mera fjädring köper en Commander eller Grand Tourer istället och skogsfolket en 49 Ranger.

Jag tycker det är bra att de återtar lite av de gamla symboliska sifferbeteckningarna