True dat...Så sades det även om 2010rna och 2011rna, och vi ser nu hur det blev.
True dat...Så sades det även om 2010rna och 2011rna, och vi ser nu hur det blev.
men 2012 då får vi garanterat se nått stort från arctic cats sida!
Så sades det även om 2010rna och 2011rna, och vi ser nu hur det blev.
Jo, men 2012 firar arctic 50års jubileum vilket förklarar varför dom inte har släppt ett nytt chassi än. Dom väntar säkert tills dess och släpper kanske flera chassin. Plus att dom får ett extra år på sig nu att färdigställa chassi och eventuella motorer. Jag tror att 2012 verkligen kommer bli The year Of The CatTrue dat...
Jo, den vanliga 600an kommer mest troligt att bli ersatt med en något omarbetad och insprutningsförsedd version av 600an som sitter i SnoPro 600._night_stalker_:
Jorå. Men primitiviteten och avsaknad på utveckling av tusingen skrämmer mig :O De har verkligen inte lagt ner nån möda emissionsmässigt på den. Inte ens knacksensor. Det funkar bara så länge den inte säljer i för stort antal (om man ser till deras övriga flotta). Om de vill kunna öka försäljningen av den så måste de göra en rejäl insats på motorn. Som det är nu kan de knappast ens höja effekten för då börjar den konkurrera (std) med 4T Turbo modellerna de har, vilket nog inte är önskvärt i dagsläget. Moment 22. Enda vägen ur det är faktiskt att lägga ner lite krut på motorn men 600an är nog före i ledet. Men tusingen är brutal iaf och enda som finns, Den vill vi inte mista!
Problemet är väl att reglerna i Finland inte tillåter mer än ett visst antal mm på kammarna i mattan... När ska Lynx släppa en lössnö maskin? Dom har ju X-trimen som har rätt längd, lite omarbetning av den så skulle den nog kunna bli en skaplig lössnö maskin egentligen..
Okej. Men en version med smalare framvagn borde dom väl iaf kunna släppa tycker man Men hur var de med Ranger mountain, hade dom så låga kammar i finland och sen utrustades med en riktig matta då dom togs in i sverige?Problemet är väl att reglerna i Finland inte tillåter mer än ett visst antal mm på kammarna i mattan... När ska Lynx släppa en lössnö maskin? Dom har ju X-trimen som har rätt längd, lite omarbetning av den så skulle den nog kunna bli en skaplig lössnö maskin egentligen..
Typ max 32 mm.
Eftersom Lynx bara säljs i Scandinavium (tror jag) blir ju marknaden på en mountain Maskin väldigt liten om man inte kan sälja den i Finland.
Bara min tanke..
Inte så konstigt ändå eftersom motorn i Polaris fyrtaktare verkligen inte är det senaste, mer specifikt den är tung som ett as och efteranpassad för en snöskoter. Men på led rör den sig iofs som ett skott.... Så jag kan förstå om de inte släpper en FST med den motorn i nya chassit. Men däremot har de ju nyligen köpt Swissauto Powersports, ett företag som vad jag förstått är specialister på just 4takts motorer så troligtvis lär det dyka upp en ny motor i någon kommande säsong. Men jag hoppas ändå att de använder denna köpta kunskap till att utveckla nya samt fixa sina nuvarande samt 2taktare, framförallt 800an då i förstahand som de verkar ha problem med att få till.... Så ja det känns tveksamt att Polaris frångår 4taktare, snarare tvärtom....Polaris 2011 rockar så jävla hårt! Utan tvekan mest förbättrade line-upen. Riktigt grym. Polaris är tillbaks, och det med besked! BRP får börja passa sig nu. Polaris krälar inte på knäna längre. Tvärt om.
Och det bästa är att det knappt är någon satsning på 4T. Det innebär billigare utveckling, billigare produktion, specialiserade chassin och bang-for-the-buck. Polaris har förstått.
Nu väntar vi bara på Lynx. Men de brukar ju ligga hyfsat nära Ski-Doo, av förståeliga skäl.
Haha nä du för mig är nog humorn din något genomskinliga subjektivitet Det största framsteget för 2takt är helt klart 800 Etec:en iår men i övrigt har det inte hänt nånting vad jag kan se... Polaris motor utbud är ju isortsett identiskt sen tidigare säsonger, men nu med nytt chassi... De har under den tid jag övervakat skotermarknaden bara haft enstaka 4taktare så 2takt har ju som alltid dominerat deras maskiner... Och även om de troligtvis fortsätter med att primärt köra 2takt så verkar det ju som att de inte direkt överger 4takt iom uppköpet Swissauto... Är du så nojjig på att tillverkarna ska överge 2takt så att det är därför du blir så glad när när det står klart att de fortsätter med samma bana som tidigare? Jag är övertygad om att primärt Polaris och Skidoo men troligtvis även AC kommer fortsätta satsa på 2takt som primära motoralternativ, och inte bara inom sportsegmentet iom introduktionen DI... Men modeller med 4takt lär nog inte försvinna i första taget heller... Ska sägas att jag gillar 2takt, älskar t.ex släppet av 800 Etec och hoppas att den kommer slå samt att fler märken utvecklar egna Etec alternativ så att det blir lite konkurrens, Polaris ProRide chassi med en 800 Etec vore ju t.ex en dröm misstänker jagBamsegrill:
Här kommer humorn igen, Ett år när 2T flyttar fram sina ställningar MASSIVT (mer än på många år) så satsar tillverkarna egentligen på 4T iaf. Nädu, tåget har gått Aja, vi gläds alla åt de nya modellerna från Polaris och alla andra.
Heja Polaris!