Kyla/köld

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Prova öppna en dörr ett par timmar det är -35 ute och kolla hur bra värmesystem du själv har.
det håller lätt + grader i några dagar(naturligtvis inte vid dörren)....går räkna på om man har lite att göra.....+10kw brukar dom flesta ha att tillgå i alla fall
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
-24 i Skellefeeeeteå just nu.
Kört skoter i minus 37 en nyårsafton för några år sedan, inga större problem om man klär sig rätt och håller sig sysselsatt på skotern. Problemet är väl snarare att skotern blir så skör.
Nåväl, är väl kanske inget större nöje att köra i sådan kyla heller. -10 och strålande sol tack =)
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
-25 imorse här i Lima, Dalarna. Runt samma temp nu.

Kallaste jag kört skoter i är -32.. Då blev det kanske 2 mils körning.

Men den turen jag frusit mest är strax under 5 mil vid ungefär -30 när man var som högt upp på berget, och ca -25 när man var hemma..
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hade minus 28 grader igår kväll.

hade klippt mig sen kom jag på att jag inte stoppat i motorvärmaren i bilen så då gick jag ut i bar överkropp och stoppa i den.. det var uppriskande!;)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
hade klippt mig sen kom jag på att jag inte stoppat i motorvärmaren i bilen så då gick jag ut i bar överkropp och stoppa i den.. det var uppriskande!;)
uppfriskande kan jag tänka mig att det blev..:hahaha:
blire så kallt framöver tänker jag inte åka till flickvännen, då får hon frysa ensammen på frösön :evil:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
25.9 hos mig nu å bilen är täckt i snö å ingen ström till uttaget för motor/kupé-värmare. Bilen har även stått sen i tisdags förra veckan.. Ska bli intressant att se hur kallt de är i bilen och om den vill starta..
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Hörde om -37 på Muråsen en bit härifrån i morse. :shocked:
Hemskt kallhål man bor i. Brukar vara ett snöigt kallhål.. men som sagt..