hmmm visst ligger det vid årrenjarkaEmme.G.H: Kommer man se phazern din på kabla fjället någonting under vecka 8 och 9?
hmmm visst ligger det vid årrenjarkaEmme.G.H: Kommer man se phazern din på kabla fjället någonting under vecka 8 och 9?
Ja är det någonting som stört en så är det fotstegen som packat igen efter första pudersvängen och sedan är dom halare än 2 gigantiska bananskal insmorda med bregott ifall det är +grader ute. Har varit påväg att köpa ett par betterboards men sett bilder på dem som inte fått dom riktigt tight mot chassiet och sett knas ut. Sen så kostar dom ju även en del med tanke på hur okomplicerade dom är att tillverka. Dem hade heller inte "riktiga" hål som jag var ute efter, vet du ifall dem "räcker" eller är det fortfarande inte riktigt snöfritt på fotstegen?kan tipsa om en måstedetalj till phazer (eller egentligen alla skotrar). Det är betterboards, så slipper man ha igenpackade fotsteg! Billigt är det med! Åf är http://www.ntcfritid.se/
Värt var enda krona..
Du nämnde solgropen (i någon annan tråd om vart man brukade köra) och det ligger på kabla fjället som är ovanför årrenjarka/njavve. Brukar själv vara där en del.hmmm visst ligger det vid årrenjarka
ganska troligt att ja är där å kör v:9 första året man har kort och ny skoter:becky: så man får köra lagligt:biggrin1:Du nämnde solgropen (i någon annan tråd om vart man brukade köra) och det ligger på kabla fjället som är ovanför årrenjarka/njavve. Brukar själv vara där en del.
Tja Larsanboy!Visst, den går ju inte sämre med en 44a, men eftersom det inte blir någon KLART märkbar skillnad att byta från 38 till 44a tycker jag personligen det inte är värt det eftersom 44a mattorna kostar lite mer + att man oftast även bör byta till non-slip drivhjul som ligger kring tusenlappen och jobbet för att byta dem. Den största skillnaden var nog bara att byta från orginal mattan som ja, alla vet nog hur den är.
Jag tycker köra på 38 så länge du inte kör turbo och lägg pengarna som blir över på ett par skidor istället, dem gör också stor skillnad på skotern motför orginal.
För turbo vet jag inte om man tjänar någonting på en 44a, ännu då de vill säga, hehe :cheesy:
Emme.G.H: Kommer man se phazern din på kabla fjället någonting under vecka 8 och 9?
TIC: Skall du kompsänka någonting? Hur mycket ska du ladda? Vad har du gjort åt variatorerna?
Själv så ska jag inte kompsänka någonting och ladda 0.5 (ca 120) för att "slippa" lagget och ha den lika rapp som orginal innan turbon tar vid. Sen blir det supertip vikter i primären då mina thundershift som jag kört med tills nu blev för lätta. Tror du en team rullsekundär variator vore onödigt köp eller någonting att rekomendera om man ska åka turbo? Ska man istället "bara" byta fjäder eller inte göra någonting alls i sekundären? Har den förövrigt uppdrevad 2 kugg.
Efter 40 mil har det då funkat bra:unsure: Den som lever får se. Verkar ju funka bättre än mcx egna flexrörTIC,funkar det bra utan flexrör? Inga sprickor eller nått annat som ger sig istället?
Mvh