Här kommer nu mitt lilla projekt som jag sysslar med.
Objektet är alltså en arctic-cat sno pro 600 som jag bestämde utan ha kört skotern 1 meter att den skulle få växa till sig.
planerna dök upp då jag var och bromsade maskinen hos patrik på smp, och eftersom jag tyckte att dubbelrören och cylindrarna som modkittet kom med gav lite lite effekt med 0 mellanregister. så bromsades den även med singelpipa med några hästar mindre men med ett register som såg ritkigt fint ut.
Men då höll han på att ta fram ett 800 kitt som skulle passa 600ans kolvbult då big bore f7 kolvar hade 22mm bult.
här är då utgångsobjektet:
men tyckte vitt hade hunnit bli lite för vanligt inför säsongen så fick den bli!!:
dock ska dynöverdraget bli svart.
hittade till slut 2 st skurna f7 cyllar billigt
fick dom borrade till 800 spec, men då behövdes lite andra avgasgilijotiner än f7an som skulle sticka in i cylindern. Ritade då upp nya som ska cnc-fräsas i rostfritt. lite smådetaljer som inte är med på den här ritningen.
Fick även hem en GROTESK pipa. Som måste vinklas om då den är till för M/CF chassie :hahaha:
DEN ÄR GROTESKT STOR! samt en lyftbåge från en cf1000 som ska på, är längre än 08ans lyftbåge, så får ja mer stabil bakända då det inte sitter 09ans bakdel på min...
Schimsade även om dämparna så skotern kunde dämpa nå alls:shocked:
Väntar nu på att cylindrarna ska komma tillbaka från nicasileringen så jag kan fräsa ner cylinderfoten litegranna då kolvarna jag använder är liite högre.
annars har jag allt för att sätta ihop den förutom slutburk som ja måst fixa fram nå.
Objektet är alltså en arctic-cat sno pro 600 som jag bestämde utan ha kört skotern 1 meter att den skulle få växa till sig.
planerna dök upp då jag var och bromsade maskinen hos patrik på smp, och eftersom jag tyckte att dubbelrören och cylindrarna som modkittet kom med gav lite lite effekt med 0 mellanregister. så bromsades den även med singelpipa med några hästar mindre men med ett register som såg ritkigt fint ut.
Men då höll han på att ta fram ett 800 kitt som skulle passa 600ans kolvbult då big bore f7 kolvar hade 22mm bult.
här är då utgångsobjektet:
men tyckte vitt hade hunnit bli lite för vanligt inför säsongen så fick den bli!!:
dock ska dynöverdraget bli svart.
hittade till slut 2 st skurna f7 cyllar billigt
fick dom borrade till 800 spec, men då behövdes lite andra avgasgilijotiner än f7an som skulle sticka in i cylindern. Ritade då upp nya som ska cnc-fräsas i rostfritt. lite smådetaljer som inte är med på den här ritningen.
Fick även hem en GROTESK pipa. Som måste vinklas om då den är till för M/CF chassie :hahaha:
DEN ÄR GROTESKT STOR! samt en lyftbåge från en cf1000 som ska på, är längre än 08ans lyftbåge, så får ja mer stabil bakända då det inte sitter 09ans bakdel på min...
Schimsade även om dämparna så skotern kunde dämpa nå alls:shocked:
Väntar nu på att cylindrarna ska komma tillbaka från nicasileringen så jag kan fräsa ner cylinderfoten litegranna då kolvarna jag använder är liite högre.
annars har jag allt för att sätta ihop den förutom slutburk som ja måst fixa fram nå.