AnabolaCat, Sno Pro 800 -08

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Den varvar nu 8000-8100 och går riktigt jäkla bra. Dock lite låg drevning för 800an sitter ju sx:en org drevning vilket verkar vara löjligt låg =)

Har inhandlat dial a jet nu som ska monteras, dock hinner jag nog inte före påsk men.

var och körde nu i malå under vm-helgen och hittade massor med snö, helt otroligt ( Tittar längtansfullt på en M8 -10:embarrest:

Där se man att huven inte sitter som den ska :)

[video=youtube;k7Tn5nGD7vU]http://www.youtube.com/watch?v=k7Tn5nGD7vU[/video]

HAHAHA ser löligt ut på film men de var hyfsat brant där och massvis me snö!

Nu bär de snart upp till jäckvik och 1 vecka med puder! :becky:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Vad heter färgen du har lackat skotern?
GRYMT snygg :)
Färgen heter ockelbo orange:hmmmm: Beställde genom några polare på bilfärg.se

har nu kommit hem efter 1 vecka i jäckvik som bjöd på fint väder å massor med snö.

skoter gick bra som fan, dock lite lite matta (som vanligt):becky: (smider planer på 144":loco:)

sista dagen hände detta till min fina vita heelcklicker fjäder, omöjlig att få tag på :cry:
dock fixa det sig med hjälp av BSA så nu ska det dit en orange/vit primfjäder, förhoppningsvis så matar det kanske bättre med denna?

Stinger behöver troligtvis minskas då det ibland tar tid att bygga peak rpm.

Någon som har en svart låg ruta liggandes till snö pro? :nerd:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hann köra en helg till så händer detta precis innan jag skulle parkera skotern vid stugan:

*orsak, av nån anledning så hade trycket släppt på dom 2 främre bultarna på cylindern så jag fick en rökmaskin :p

Har hunnit byta packningen igår så den är redo igen för nästa fjälltur till helgen

titta skillnaden på toppen som gick på glykol samt friska sidan:biggrin1:

tvättat å fint =)

klockren bestyckning hade jag iaf :nod:

och här är några bilder från finvädret vi hade åter igen i helgen..:becky:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
såg kolvtoppen ut sådär när du fått in vatten via cylinderfoten?
haha nää så klart inte, var på den cylindern som var friskt så att säga...

Var upp till stugan i gauto i helgen, och snacka om köra på rullen före de var. så nu ska jag rikta till min lyftbåge samt bakre delen på chassiet (Man ska inte slå över, och inte heller slänga ner skiten efter en brant klättring.

bilder dyker upp senare.

Rak va?:hmmmm2:

Snyggt! :becky:

Plus att stänkan ser mer än misshandlad ut, typ lite åt de våldtagna hållet :sick:

men de är bara fram me storsläggan, då det ska uppdateras till 09ans bakdel som är stadigare i sommar.

Last edited:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
ah, alright, jag har hatft en liknande kolvtopp tidigare, men förstog inte riktigt varför. man är ju inskolad på att den ska ju som vara svart/sotig och så de tomma vikarna där soppan kommer in, och inte helt torr/bar som din där.. men vad kör du för soppa?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Såg rakt ut de där :p
Hemskt! haha

har börjat fundera på att förlänga skotern till sommarn -> 136"

Planerna till sommarn (nog för att de är typ 1 månads körning kvar minst)

136"(ifall jag hittar en fin 345 matta)
Fila till porttider samt squish
nya kåpor samt huv (tror jag)
plocka isär och kolla upp hela maskinen

Vad tror ni på för färgschema på den till nästa säsong?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Just nu står de ganska still då den står kvar uppe i fjällen, men så fort den kommer hem i garaget så ska den strippas ner och fräschas upp. funderar på att göra den helsvart, alltså pulverlackad boggie framvagns etc etc. eller om de blir tråkigt? sen ska det på med sx rutan igen.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag tycker du ska fortsätta med orange, typ nått såntt här kanske?
Såg ganska snyggt ut, men risken finns att de blir lite för mycke kalle anka skoter av de hela, vill att den ska bli stilren och fräsch =)

tål att sovas på

(håller på att kika på att skicka över ett par ice age rails till den nu):tape:

B

Buktholmen

Svarta boggieskenor, resten i orange. Svart framvagn me oranga C&A :)