AnabolaCat, Sno Pro 800 -08

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
1,8mm är väldigt mycket och onödig förlust. På en 400cc cylle så kan man rakt av köra 1,4 klämspalt utan att oroa sig. Jag kör 1,2mm på min tc 1000 (333cc) men håller ett öga på evnt islag.
jo jag hade tänkt mig 1.4 mm i klämspalt, men nånting stämde inte, räknat fel nånstans skulle jag tro.
måste mäta upp porthöjd och duration och se ifall de ska fräsas uppe eller nere på cylindern.

men nu vill jag ha igång den ifall jag kommer in till sm-final och då får ja ta den lilla effektförlusten tills jag orkar fräsa ner dom igen :cry:

nu ska den iaf igång och se hur den beter sig. kanske river den direkt igen :eek:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nu går den!!!:eyebrows:

har bara hunnit låtit den gå en stund i garaget å smågasat litegrann, verkar lovande kändes rapp som bara den..

stoppa in 530 MJ innan jag starta den, garanterat tokfett känns de som. måste ut å provköra den och se.

har fått en uppsättning Heelclicker, dock till en 9 bult med jag tror de gå modda dit, får kapa lite i hälen på vikten så ska dom nog gå dit.

Fin fastsättning av slutburk:

Bevis!:becky: dock inspelat med mobil så den låter ju som en diesel eller nå, gör den inte rättvis

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=yRcQ_heIu30[/ame]

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Provkörningen är nu avklarad! och den matar på som bara fan. har fått lasta på 16 gram på variatorn för att den inte skulle tomvarva. dock fick jag väldigt lågt inslag så satt dit en styvare fjäder nu, hann dock inte provköra efter de då jag drog av ena viktbulten..

Hade fint väder iaf!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kul att den e ganska klar, lr iaf körbar, nu :) Nu vill man ju se en film på hur den går när den e viktad rätt å de :D Hade varit perfekt om de hade gått fixat ett klipp dör du kör mot en standard så man lättare ser skillnaden :D

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Kul att den e ganska klar, lr iaf körbar, nu :) Nu vill man ju se en film på hur den går när den e viktad rätt å de :D Hade varit perfekt om de hade gått fixat ett klipp dör du kör mot en standard så man lättare ser skillnaden :D
Jo, känns skönt att den går nu :happy: ska bara vikta variatorn perfekt. Sen ska jag försöka mig på en film där jag kör också :rolleyes: könns då verkligen att de effektskillnad iaf.

dock finns de ju lite hästar att hämta fortfarande också... :biggrin1:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Har du fixat ny bult samt lite mindra lågfartsmunstycken (tack BSA)

Så nu ska jag vikta på så att maskinen skottar på uta bara satan;)

har en liiiiten film från provvändan, dock ingen där jag kör tyvärr

mobilen fångar dock upp nå konstiga knackläten :mad2:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=uux3WDE3F3o[/ame]

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Är det inte sagt att man lättare hör just knackningar på inspelade ljud? (video)
de får vi inte hoppas att de är, skulle tro att de är variatorn som låter, har bytt bussningar i vikterna nu så.

idag blir de finlir med variatorerna så jag får den optimal till helgens smfinal:cool:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
då var variatorn inställd för i helgen, finns kanske liite mer att hämta.

så här fint kan man he varvräknaren från en zr -01 :loco:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
de här med variatorer är ju en tidsätare utan dess like, man kan ställa i dom hur länge som helst men man får alltid för sig att de går förbättra
Kan lugnt påstå att världsmästartitlen för snabbast viktbyte snart är min :biggrin1:

Men har sett att mina HC vikter så är hålen till viktbulten liiiite ovala så den har ätit bussningar på löpande band.

så de fixar man så här:

tager en sån här:

Och med hjälp av svarven som dom uppfann hjulet på (alltså inte splitterny) så tillverkades sånnahär: (inte riktigt klara här)

Så nu ska jag bara borra nya RUNDA hål i vikterna å pressa in mina nya fina bussnigar

Dock är jag riktigt nöjd över maskinen, dock växlar den for tok för hårt från start nu( Hejdå allt fäste som finns) = inga höjdarstarter på tävlingar :dizzy: får ta bort vikt från hälen samt lite från toppen. Ska lägga varven på 8100 ist för 7900 efter samtal med SMP då jag har kapat bort lite från headern på pipan för att få in den.

Men då man har skotern klar så ska vattenpumpen på denna pajja istället:cry:

Bilen är bara dryg att skruva i!!!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
börjar nu få ordning på skiten. har fått ställa om boggien lagomt mycke så jag får fäste också. Men verkar som att jag har för låg drevning. motorn får som inget motstånd känns de som.

lutar åt lite ändringar i sekundären.

har filmat lite idag också, så den kommer upp på en stund.:smile1:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Här kommer filmen:

om ni undrar vafan jag har på styret så är de bara min fint fasttejpade varvräknare:hmmmm2:

[video=youtube;afVfxCA09Qw]http://www.youtube.com/watch?v=afVfxCA09Qw[/video]

Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
vad säger ni motorgurus som kan de här. känns som att det tar liite för lång tid att bygga effekt. har stingern på pipen nu på 44mm med fullfödes ljuddämapare. ska man kanske ta och minska stingern på den?

fast skulle ha haft avgastemp då kanske

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fan har missat den här tråden. Riktigt grym maskin, ser ut att gå riktigt bra på filmen ! :)
Lycka till med variatorerna, dom kan äta riktigt mycket tid dom där rackarna ;)

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Fränt bygge du har gjort här!

Det blir väl till och tävla i Racer 1000 i Backe nu med den här sen och slå dom andra på fingrarna? :D :thumb:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Tävlar redan i racer 1000, dock så hänger inte riktigt allt på motorn tyvärr. + att många har minst lika mycke att köra som jag i den klassen, sen ett till tillägg, han som vann racer i sm iår, robert granberg vann med sin arctic 600 så:becky:

igår knåpade jag snabbt ihop ett spadfäste för dessa dagar med friåkning nu framöver:biggrin1:

snyggt?? kan man diskutera. Men funkar gör de, klämmer spetsen på spaden under tanken och spänner ner mot vinkeln. riktigt simpelt.

Nu bär det av mot lite skoterkörning i malå och se vmet på lörda :hello: