LEDJOBB

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Tänkte åka en liten sväng med vikingen efter 19:00 (Torsdag).

För att packa leden från mitt hus till huvudled.

Om jag inte gör det, så tar jag mig inte från gården.

Ordf. Pierre

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Varit ute och kört.

Helt meningslöst.

Allt är så mjukt.

Passerar två skotrar där man sladdat såg det ut som skit efteråt.

Antingen åker man ut sent på kvällen och jobbar så det får frysa under natten eller så väntar man någon dag så det får packa ihop sig.

Runar testade "Väghyveln" idag.

Väntar på bilder nu :)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag tar vikingen och kombisladden och försöker bredda ut lederna till sin normala bredd. Kör via ok och vidare till stugan.
Jag körde en sväng med egen maskin på Gruvberget, där hade dom kört med Snowmowern å den har ju kladdrulle.

Det var faktiskt riktigt fina leder där.

Bra jobbat du/ni som sladdar där.

MVH L-O

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Var ut med fru å barnen till stugan, skottade fram grillarna, tyvärr så blir det inget trampande med stortrampen, då någon blivit avis på detta och anmält mig får se vad det leder till.
Bara hoppas på lite töväder så att allt sätter sig lite och får frysa till. Just nu är det som sockervadd.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Var ut med fru å barnen till stugan, skottade fram grillarna, tyvärr så blir det inget trampande med stortrampen, då någon blivit avis på detta och anmält mig får se vad det leder till.
Bara hoppas på lite töväder så att allt sätter sig lite och får frysa till. Just nu är det som sockervadd.
Tyvärr så är det som jag brukar säga, det finns folk till allting, vem f-n som nu mått illa av det

Mkt tråkigt ur två (minst) synpunkter, mest för din egen del och även för våra leder, spec. just nu med rådande förhållanden, får hoppas att det reder upp sig

Finn-Pajjas

Medlem
29 jan 2010
44
0
1
Sävast
Jag var ute med vikingen och kombisladden i nästan 5 timmar idag.

Körde först en sväng från Arne-OK-stugan och sedan tillbaks till petbergsvägen, och däefter en sväng tillbaks till stugan och vidare till sunderbyleden ToR.
Körde sedan till OK och vidare till gruvberget två svängar.

Så nu är dom delarna av lederna breddade ordentligt.

Kan inte folk lära sej köra med jämn gas eller har dom nå fel på sina maskiner för dom går så ryckit och gräver sönder lederna???

Jag tankade skotern när jag började sladda så jag vet inte hur mycket soppa det är kvar i tanken nu.

/Tomi P

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag var ute med vikingen och kombisladden i nästan 5 timmar idag.

Körde först en sväng från Arne-OK-stugan och sedan tillbaks till petbergsvägen, och däefter en sväng tillbaks till stugan och vidare till sunderbyleden ToR.
Körde sedan till OK och vidare till gruvberget två svängar.

Så nu är dom delarna av lederna breddade ordentligt.

Kan inte folk lära sej köra med jämn gas eller har dom nå fel på sina maskiner för dom går så ryckit och gräver sönder lederna???

Jag tankade skotern när jag började sladda så jag vet inte hur mycket soppa det är kvar i tanken nu.

/Tomi P
Strålande Tomi !!!!!!

arR2

Aktiv medlem
4 mar 2010
78
0
6
Bodsvedjan
Hej! Arto hittade hit nu.
Tisdag 9/3 tänkte sladda lite 09:00-13:00. tänkte ta vikingen ska sysselsätta en ungdom som behöver ut lite, kommer att tanka den så det blir lite sponsring samtidigt. Är det nåt annat än sladda som behöver göras? / Arto

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej! Arto hittade hit nu.
Tisdag 9/3 tänkte sladda lite 09:00-13:00. tänkte ta vikingen ska sysselsätta en ungdom som behöver ut lite, kommer att tanka den så det blir lite sponsring samtidigt. Är det nåt annat än sladda som behöver göras? / Arto
Jättebra Arto, du kan anse Vikingen bokad

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har testat ett par timmar idag oxå, Gruvberget och Paradisön

Det är ju så man får lust att förbjuda skotertrafik efter en sådan led :biggrin1:

PS Har inte tankat Vikingen

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Får nog göra ett tillägg på rivjärnet, det packas ihop stora mängder snö framför kladdplattan, trots det stora "brättet", som gör att det går onödigt tungt
Har funderat på att montera fast en skiva glidplast på glidplattan som kan löpa fritt mot sladdramens ovandel

PS Det är möjligt att detta problem försvinner när lederna återfår sin bredd och fasthet

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
PS Det är möjligt att detta problem försvinner när lederna återfår sin bredd och fasthet
OK, fast det gör ju inget om den funkar i alla väder :nod:

Jag är grymt imponerad av ditt bygge!!

jonsson_78

Medlem
7 feb 2010
36
0
1
Boden
Har varit ute en långsväng idag mot Ängesbyn via Sävast... Toppenleder! :happy: Hemvägen var dock något sämre (men ändå helt ok), tänkte köra Sunderbyleden mot Flarken, men vek av ner mot Sävast uppe vid kraftlinjen. Leden som går från korset Sävst/Sunderbyn mot ställvärket såg ut att behöva lite kärlek...

Sen så såg jag att det inte gick att köra under 97:an eftersom vägverket varit ute och skrapat ner snö från vägen och täkt över ingången till tunneln.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Idag har jag kört med snowmover från korsningen paradisön-bodsvedjan--gruvberget-nötmyran-sunderbyns vändplats-skoterstugan och åter .

Om alla skotrar jag mötte idag blivit nya medlemmar skulle vi fått ihop 59 nya medlemmar till klubben.
tyvärr är det väldigt sockervaddstyp på snön . Det enda som hjälper är tyngd från några stortrampare eller en pistmaskin.
3 timmar 15 minuter.......puh

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Idag har jag kört med snowmover från korsningen paradisön-bodsvedjan--gruvberget-nötmyran-sunderbyns vändplats-skoterstugan och åter .

Om alla skotrar jag mötte idag blivit nya medlemmar skulle vi fått ihop 59 nya medlemmar till klubben.
tyvärr är det väldigt sockervaddstyp på snön . Det enda som hjälper är tyngd från några stortrampare eller en pistmaskin.
Gott Hankke, men snowmover????????

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48

Härligt Hankke. :thumb: