jag tycker de e klockrent med servon, och ifall de inte är för mkt stök så kan jag mkt väl tänka mig att krångla in en i REVen, som ni säger, man kommer kunna köra med riktigt elakt skidtryck utan att jobba ihjäl sig för att svänga.
..och att betala 170.000:- för en ny maskin är en sak, att betala 170.000:- för en gammal maskin med nya dekaler är en annan. Men jag tycker du är lite hård erikb, att sminka en gris.. den har sminkats i många år nu, fast just i år har den äntligen fått den där höfttransplantationen som behövdes.. . ;-)
Jag antar att många av de som inhandlade sig en ny 169.000:- apex, hade en annan rackare som byttes in, vilket jag tycker är lite lustigt, hur kommer sig de att garantin man jagar är så viktig på en felfri skoter som aldrig krånglar eller spränger remmar..
trip, ja jag håller med dig de e illa att priset är nästan samma, dvs alldeles för högt. Jag tycker årets priser på apex är sjukt lågt, wtf, säljer din pappa yamaha?
kom igen, de är alla fantastiska maskiner, men att kalla dem billiga är ju bara ignorant.. att man får en avancerad 4t som släpper ut mer avgaser än en avancerad 2T ser jag inte heller som något plus bara för att de nästen kostar lika mkt..
Sen att brp har problem med kraftöverföringen är ju tyvärr ett faktum.
men jag skulle säga att det är remmarna som är problemet, inte variatorerna. har tidigare sprängt 6st 166 remmar med min renegade, bestämde mig i för att i påsk köra med en XS803Carisle istället och den höll, för elakare körning än de övriga, bara för att jag ville köra sönder den, (forskningssyfte), och jag hade en ny 377 liggandes i reserv.
så att de har variator problem, de tar jag med en nypa salt. Variatorn är kanon och dess justeringsmöjligheter likaså, men å andra sidan så som kund så ska man ju fan inte behöva oroa sig, eller ställa in variatorerna/dreva om mm.
ÅF bör hänga på en carlisle rem vid försäljning och sedan vinka av med en tår i ögat, fast då är ju risken kanske för hög att kunden aldrig kommer tillbaka..
men men, back to yamaha, har alltid älskat designen och väntar spänt på dagen då den mindre tunga avkomman mellan apex/nytro/phaser ser dagens ljus.
..och att betala 170.000:- för en ny maskin är en sak, att betala 170.000:- för en gammal maskin med nya dekaler är en annan. Men jag tycker du är lite hård erikb, att sminka en gris.. den har sminkats i många år nu, fast just i år har den äntligen fått den där höfttransplantationen som behövdes.. . ;-)
Jag antar att många av de som inhandlade sig en ny 169.000:- apex, hade en annan rackare som byttes in, vilket jag tycker är lite lustigt, hur kommer sig de att garantin man jagar är så viktig på en felfri skoter som aldrig krånglar eller spränger remmar..
trip, ja jag håller med dig de e illa att priset är nästan samma, dvs alldeles för högt. Jag tycker årets priser på apex är sjukt lågt, wtf, säljer din pappa yamaha?
kom igen, de är alla fantastiska maskiner, men att kalla dem billiga är ju bara ignorant.. att man får en avancerad 4t som släpper ut mer avgaser än en avancerad 2T ser jag inte heller som något plus bara för att de nästen kostar lika mkt..
Sen att brp har problem med kraftöverföringen är ju tyvärr ett faktum.
men jag skulle säga att det är remmarna som är problemet, inte variatorerna. har tidigare sprängt 6st 166 remmar med min renegade, bestämde mig i för att i påsk köra med en XS803Carisle istället och den höll, för elakare körning än de övriga, bara för att jag ville köra sönder den, (forskningssyfte), och jag hade en ny 377 liggandes i reserv.
så att de har variator problem, de tar jag med en nypa salt. Variatorn är kanon och dess justeringsmöjligheter likaså, men å andra sidan så som kund så ska man ju fan inte behöva oroa sig, eller ställa in variatorerna/dreva om mm.
ÅF bör hänga på en carlisle rem vid försäljning och sedan vinka av med en tår i ögat, fast då är ju risken kanske för hög att kunden aldrig kommer tillbaka..
men men, back to yamaha, har alltid älskat designen och väntar spänt på dagen då den mindre tunga avkomman mellan apex/nytro/phaser ser dagens ljus.