--.. de får vi ta i "Bänkat 800Etec?" Tråden när den väl kommer ;-)
2 olika motorer..
(iof så bör de ju då också finnas en "Bänkat 800HO P-TEK?")
2 olika motorer..
(iof så bör de ju då också finnas en "Bänkat 800HO P-TEK?")
det var min lynx med dynoport singelpipa och den hade 430 munstycken. vi provade att gå ner på 420 men den gav då inte nå mer, men motorn var varm när vi körde dåde är 2 st RKTek till som inte är utlagda men som jag nämde här tidigare i tråden , den jag nämde (med Dynoport singel) hadde rikigt stora munstycken (över 550 tror ja de va ) men bränslet låg perfekt , när en motor är dåligt trimmad behövs generellt stora munstycken , när grejerna börjar lira så suger ochså motorn hårt ur förgasarna och man får ofta gå ner i storlek ....
Håller på med detta på en bekants maskin och kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplaed det på min =(Antic: Tack för den bilden! Skulle du iaf kunna berätta ifall du tar testat de själv? eller är du bara kunnig på elektronik och menar att de ska funka att göra sådär? Hoppas de e ok att jag gjorde en jäääävligt snygg uppdate av din skiss och postar?
Jag har tage kontakt med diamond_dave på dooTalk då han har gjort liknande tidigare (på sin 800R) så jag hoppas att jag får svar av han och att Jowen flikar in här snart med sin personliga erfarenhet oxå!
Tråden på dooTalk
115F = 46Celsius
Det var precis som jag tänkte =)Håller på med detta på en bekants maskin och kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplaed det på min =(
Har för mig att den andra änden av den brun/orange kabeln gick mellan temgivaren i toppen och tvåläges brytaren.
Eller tänker jag helt fel nu?
Det är lungt som ritningen är nu så fungerar det.Lilleman nu så har jag uppdaterat kopplingsschemat, rätt färger denna gång då de var helt fel förut (iaf i jmf med mina egna sladdar) även lagt till de 2andra sladdarna som går till vattentempvisaren.
men sladdarna är ju som likadant nu var äre felet är någonstans menar du?
"Undrar även vad som skulle vara skillnad på Europa och Nordamerika motorer?"
Jag ska ta det offentligt om ett år eller 2,mitt mål är att fixa minst hälften av alla sålda först.
Det råder väl ingen tvekan att en o annan känner att den inte ger 151hp.
Kolla Sdi & Etec när dom är upp pallade,kolla sedan 800R.