Bänkat 800R?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
--.. de får vi ta i "Bänkat 800Etec?" Tråden när den väl kommer ;-)
2 olika motorer..
(iof så bör de ju då också finnas en "Bänkat 800HO P-TEK?")
 

jonx

Medlem
18 dec 2010
18
0
1
Piteå
de är 2 st RKTek till som inte är utlagda men som jag nämde här tidigare i tråden , den jag nämde (med Dynoport singel) hadde rikigt stora munstycken (över 550 tror ja de va ) men bränslet låg perfekt , när en motor är dåligt trimmad behövs generellt stora munstycken , när grejerna börjar lira så suger ochså motorn hårt ur förgasarna och man får ofta gå ner i storlek ....
det var min lynx med dynoport singelpipa och den hade 430 munstycken. vi provade att gå ner på 420 men den gav då inte nå mer, men motorn var varm när vi körde då
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de var inte din (du har väl bara lätt portade cylindrar) , den jag nämner ovan är en rev med RKT dropin kit och (till sist) Dynoport singel vilket fungerade mkt bättre än BRP:s dubbelrör
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Antic: Tack för den bilden! Skulle du iaf kunna berätta ifall du tar testat de själv? eller är du bara kunnig på elektronik och menar att de ska funka att göra sådär? Hoppas de e ok att jag gjorde en jäääävligt snygg uppdate av din skiss och postar?





Jag har tage kontakt med diamond_dave på dooTalk då han har gjort liknande tidigare (på sin 800R) så jag hoppas att jag får svar av han och att Jowen flikar in här snart med sin personliga erfarenhet oxå!

Tråden på dooTalk


115F = 46Celsius
Håller på med detta på en bekants maskin och kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplaed det på min =(
Har för mig att den andra änden av den brun/orange kabeln gick mellan temgivaren i toppen och tvåläges brytaren.

Eller tänker jag helt fel nu?
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Håller på med detta på en bekants maskin och kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplaed det på min =(
Har för mig att den andra änden av den brun/orange kabeln gick mellan temgivaren i toppen och tvåläges brytaren.

Eller tänker jag helt fel nu?
Det var precis som jag tänkte =)

Om någon känner för det kan ni rätta till ritningen så att det stämmer.
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Hur fan kan jag ha missat denna intressanta läsning på en tråd jag själv startat!
Kan ha att göra med att jag vart less och bytte märke voivoi.

Nu kommer tråden följas igen!:)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Lilleman nu så har jag uppdaterat kopplingsschemat, rätt färger denna gång då de var helt fel förut (iaf i jmf med mina egna sladdar) även lagt till de 2andra sladdarna som går till vattentempvisaren.

men sladdarna är ju som likadant nu var äre felet är någonstans menar du?
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Lilleman nu så har jag uppdaterat kopplingsschemat, rätt färger denna gång då de var helt fel förut (iaf i jmf med mina egna sladdar) även lagt till de 2andra sladdarna som går till vattentempvisaren.

men sladdarna är ju som likadant nu var äre felet är någonstans menar du?
Det är lungt som ritningen är nu så fungerar det.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Hmmm... Väldigt nyfiken på exakt vad som skiljer US och EU boxarna isåfall. Då även US har problemet med att tändningen backas vid för låg temp och "dom" fixar det med motstånd och lurar ECUn.
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
"Undrar även vad som skulle vara skillnad på Europa och Nordamerika motorer?"
Jag ska ta det offentligt om ett år eller 2,mitt mål är att fixa minst hälften av alla sålda först.
Det råder väl ingen tvekan att en o annan känner att den inte ger 151hp.

Kolla Sdi & Etec när dom är upp pallade,kolla sedan 800R.

Är det tid för att ta det offentligt? :)
 

Skrotiz

Aktiv medlem
30 okt 2011
56
0
6
Luleå
Jag har 800 power Tek motorn i min summit XP 800 -08 och börjar ju nu fundera om detta ska vara nödvändigt att göra på min...
Kan detta vara en orsak till det beryktade rem problemet eller är jag ute å cyklar?
Tänkte; sviktande effekt -> variatorer som inte lirar pga effektändringen -> remslitage
Bara en tanke...