Förlänga warrior?

Porsvw

Medlem
15 mar 2010
32
0
1
Mo i Rana Norge
Hej, har köpt mig en 08 warrior gt, nöjd med skotern men har lust att leka mer i lössnön. Har en tanke om att förlänga den till 365 och 44mm kammar. Har nån här gjort det och kan berätta vad jag behöver skaffa och varifrån? :hmmmm2:
 

Porsvw

Medlem
15 mar 2010
32
0
1
Mo i Rana Norge
:hello: Tackar, kanon att få ett spår att gå efter!!! Har du handlat av dem och är det bra grejer? Hvilket belte ska man gå efter, vill ha ett som är supert i puder men fortfarande fungerar brukbart efter leden?
 
Last edited:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har personligen inte handlat av dem men vad jag har hört så är de bra att göra affärer med.
Angående mattan, kika på BackCountry44, skall vara bra i de lösa och hyffsad efter led.
 

Porsvw

Medlem
15 mar 2010
32
0
1
Mo i Rana Norge
Ok. efter råd härifrån så köpte jag förlängningskit från tracksusa, super passform o fin kvalitet. köpte även en 44mm back country matta i 365. Har beställt 9-kuggars non-sliphjul och väntar på dem. Min fråga är nu om man behöver att svarva ner drivhjulen? Plus vilket/vilka drev jag bör byta för att dreva ner de, ser att många går för 2 kuggar mindre på det lilla drevet?
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Ok. efter råd härifrån så köpte jag förlängningskit från tracksusa, super passform o fin kvalitet. köpte även en 44mm back country matta i 365. Har beställt 9-kuggars non-sliphjul och väntar på dem. Min fråga är nu om man behöver att svarva ner drivhjulen? Plus vilket/vilka drev jag bör byta för att dreva ner de, ser att många går för 2 kuggar mindre på det lilla drevet?
Jag kör med skidoo non-slip 9 kuggar på minwarrior -07 och jag har även 44mm matta. Har ej svarvat ner. Man byter oftas övre drevet p.g.a att det nedre kostar mera. Jag kör top drev 22 och nedre 38. Då kan man ha 68 längd på kedjan. Om du väljer 23/38 behöver du 70 kedja. Jag har valt bort kedjeolja och kör med 0w30 motor olja i kedjhuset.
 

Porsvw

Medlem
15 mar 2010
32
0
1
Mo i Rana Norge
ok, vart är det smart att handla drev? Måste jag byta kedja också om jag går för 22/38?...många frågor, men vill bara vara säker på att det blir bra.
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Vad har du för fördel med det???
Missade denna fråga:) Det är mycket lättare att använda backen då det är kallt + många yamaha mekaniker kör själv så. Jag fick tipset av en kille som kört apex turbo länge och är väldigt duktig på skotrar.

/Rizzzo
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Hej.
Jag uppmanar bara att du tar en extra koll på drivhjulen så att dom inte tar i boggieaxelns främre infästning (axeln).
För på 2004-års modell så är det oerhört tajt, och jag var tvungen att svarva bort 4mm när jag satte dit mina non-slip-hjul från Yamaha.
Prova med drivaxeln efter det att du har pressat dit dom, innan du börjar med mattan, så att du inte åker på samma bakslag som jag gjorde, det vill säga att ta bort allting för att svarva ner.
M.V.H
/Tobias
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Kan någon hjälpa mej
Det finns en detaljerad med bilder anvisning på hur man demonterar och monterar transmission på Warrior Apex.
Ska finnas men hittar inte länken

Ola
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hej.
Jag uppmanar bara att du tar en extra koll på drivhjulen så att dom inte tar i boggieaxelns främre infästning (axeln).
För på 2004-års modell så är det oerhört tajt, och jag var tvungen att svarva bort 4mm när jag satte dit mina non-slip-hjul från Yamaha.
Prova med drivaxeln efter det att du har pressat dit dom, innan du börjar med mattan, så att du inte åker på samma bakslag som jag gjorde, det vill säga att ta bort allting för att svarva ner.
M.V.H
/Tobias
Ingen risk för det på monoshock boggin