Hej, har köpt mig en 08 warrior gt, nöjd med skotern men har lust att leka mer i lössnön. Har en tanke om att förlänga den till 365 och 44mm kammar. Har nån här gjort det och kan berätta vad jag behöver skaffa och varifrån? :hmmmm2:
Jag kör med skidoo non-slip 9 kuggar på minwarrior -07 och jag har även 44mm matta. Har ej svarvat ner. Man byter oftas övre drevet p.g.a att det nedre kostar mera. Jag kör top drev 22 och nedre 38. Då kan man ha 68 längd på kedjan. Om du väljer 23/38 behöver du 70 kedja. Jag har valt bort kedjeolja och kör med 0w30 motor olja i kedjhuset.Ok. efter råd härifrån så köpte jag förlängningskit från tracksusa, super passform o fin kvalitet. köpte även en 44mm back country matta i 365. Har beställt 9-kuggars non-sliphjul och väntar på dem. Min fråga är nu om man behöver att svarva ner drivhjulen? Plus vilket/vilka drev jag bör byta för att dreva ner de, ser att många går för 2 kuggar mindre på det lilla drevet?
Vad har du för fördel med det???Jag har valt bort kedjeolja och kör med 0w30 motor olja i kedjhuset.
22/38 kräver 68 kedja.ok, vart är det smart att handla drev? Måste jag byta kedja också om jag går för 22/38?...många frågor, men vill bara vara säker på att det blir bra.
Missade denna fråga Det är mycket lättare att använda backen då det är kallt + många yamaha mekaniker kör själv så. Jag fick tipset av en kille som kört apex turbo länge och är väldigt duktig på skotrar.Vad har du för fördel med det???
På yamaha center kostar kedjan 2500kr och drevet 850kr. Köper du från USA ligger kejdan på 700kr, drev 250kr exkl moms + tull.Vart ska man köpa drev o kjedja, är det en yamaha förhandlare som gäller?
Ingen risk för det på monoshock bogginHej.
Jag uppmanar bara att du tar en extra koll på drivhjulen så att dom inte tar i boggieaxelns främre infästning (axeln).
För på 2004-års modell så är det oerhört tajt, och jag var tvungen att svarva bort 4mm när jag satte dit mina non-slip-hjul från Yamaha.
Prova med drivaxeln efter det att du har pressat dit dom, innan du börjar med mattan, så att du inte åker på samma bakslag som jag gjorde, det vill säga att ta bort allting för att svarva ner.
M.V.H
/Tobias