rmk pro 800 155" 2011

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Har haft problem med DET när det är lite tyngre körning, idag när motorn verkligen fick bekänna färg längs älven (pudersnö/flödvatten) så larmade det ett antal gånger. Vad jag märkte var dock att larmet alltid kom vid gaspådrag, låg hur långt som helst full mutter i slasket utan problem släppte gasen och saktade ner och tog om igen full gas så larmade DET direkt. Gjorde så flera gånger!
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
När kommer dessa problem med det osv ? Min rmk har gått 12mil nu utan minsta krångel .

Sen undrar jag vilka fox luftdämpare man bör välja om man vill uppgradera stötdämparna på en pro rmk ?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Fråga om tvekningar/bludder och "deT" varningar som vissa upplever idag när jag var hos min åf, han sa att polaris säger att de beror på att motorn inte är riktigt inkörd fast man passerat inkörnings programet, så dom rekommendera att man fortsätter att köra med den så ska de gå till sig när man får lite mil på maskinen.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
sen ska sägas att dom ska vara ordentligt varmkörda! och när skotern står ute så blåser det in snö i variatorn från fotholken.

jag tror faktiskt dom här Det problemen kan stämma med det du säger att de är bara att köra på, och att ALLTID köra motorn ordentligt varm innan man kan bjuda på fullgas.
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Sedan jag bytte till 95 pluggen har det inte vare nått problem för mig... inga DET eller suckningar. Och sen kan jag säga att 10-68 funkar kanon=)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Är det någon som köpt styrhöjare och isåffall varifrån?
Tänkte köpa i Sverige för en gångs skull då jag vill ha en NU! :)
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Det var en kabelstam som går under/på sidan av motorn som hade skavt mot en bult och börjat jorda som gjorde att brorsans styrbox gick åt skogen.
Tycker alla kan kolla upp så inte några kablar ligger och skaver nånstans på era maskiner också.
Häng bara upp kabelstammen med en kattstyra eller linkande om den tar nånstans.

Nu fick han ta en styrbox från en demo maskin som tur var, för styrboxen var restad hos polaris och minst 4 veckor bort.

 

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Vad tror ni om detta kit ?
http://www.redneckracing.com/Enhancement_Kit.php

Har märkt att skotern vill stanna kring 47-50 grader när den är varm. Så fort man stänger av den å startar igen så är den nere kring 30-35 grader. Då tar det flera minuter igen innan man ligger kring 47-50 grader igen... är ganska jobbigt då man kört fast och måste hård gasa sig lös..
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Hur upplever ni bränsleförbrukningen hittills? Funderar på att ev byta till Polaris nästa säsong men vill inte ha nåt soppamonster. Om den skottar i sig mycke soppa när man busar i pudret är helt ok men när man flyttar sig på leden så ska den inte ta nåt mycke.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Min drar kring 4-4.5l/mil när man busar på i pudret, de är ungefär 0.5-1l/mil mer än 800 e-tecarna samma körning.
Efter leden vet jag inte alls vad den tar, för har aldrig kört nån längre sträcka efter led.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Hur upplever ni bränsleförbrukningen hittills? Funderar på att ev byta till Polaris nästa säsong men vill inte ha nåt soppamonster. Om den skottar i sig mycke soppa när man busar i pudret är helt ok men när man flyttar sig på leden så ska den inte ta nåt mycke.
Under 2 liter efter led.
 

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Alla dessa kablar det rapporterats om, som ligger och skaver, finns det någon sammanställning och bild på vart man kan hitta dem?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Går kanske lite OT men är alla RMK:rna får -11 slutsålda, Pro:n vet jag men tänkte alla andra assault samt vanliga verkar ju finnas på blocket.