rmk pro 800 155" 2011

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jag har inte fått min regplåt ännu, men sätter den nog mest troligt på rutan bara, känns onödigt att dra på sig böter, skotern är ju ändå till för att köras med inte för att titta på.

min drar ungefär 3,3 L / mil, blandad körning.

Någon som har koll på vad nya A-armar kostar? var in i en mindre stubbe idag och kan ha böjd undre a armen något, dock bara marginellt, men kan ju vara bra och budgetera för ett byte :p
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
Hur upplever ni bränsleförbrukningen hittills? Funderar på att ev byta till Polaris nästa säsong men vill inte ha nåt soppamonster. Om den skottar i sig mycke soppa när man busar i pudret är helt ok men när man flyttar sig på leden så ska den inte ta nåt mycke.
Senaste tanken 6,2L/mil, skotern har gått drygt 30mil.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jo då är de ju lika att beställa holz eller timbersled, båda ligger ju kring 6k för helt kit.


otroligt törstig maskin detta hehe, idag var jag ut en kortare sväng, relativt tung körning på myr med 80 cm snö, men på 3 mil hade maskinen dragit i sig dryga kvarts tanken. 1,5 mil var körning efter älven höll hyffsat högt tempo då.

ska mäta upp exakt vad den drog på denna korta sväng innan jag kör nästa gång.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Nån som provat att boxera en annan skoter med pro rmkn ? håller lyftbågen som är av kolfiber ? Jag tyker att den känns lite klen då det knakar i den när man lyfter skotern :)
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Kolfiber är mkt starkare är stål! så det ska lätt hålla :) men bogsera kan man även göra i a-armarna eller på något ställe i framvagnen om man så vill?
 
D

Draken

Kolfiber är mkt starkare är stål! så det ska lätt hålla :) men bogsera kan man även göra i a-armarna eller på något ställe i framvagnen om man så vill?

Tycker du man som dragande skoter ska backa då eller? För du antyder väl inte att det är polarisen som ska bogseras hoppas jag...:nono: :heh:
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tja!

Nån som provat att boxera en annan skoter med pro rmkn ? håller lyftbågen som är av kolfiber ? Jag tyker att den känns lite klen då det knakar i den när man lyfter skotern :)
Tror nog kolfibern håller, är nog värre med dom veka aluminium stagen :(
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
tja, senaste svängen mätte jag en förbrukning på 5,3 liter,
var inte alls någon extremkörning, utan lite lek på en myr och körning över älven, körde totalt 5 mil den svängen. ska dom dra så mkt?

När jag lekte på myren fick jag även gashäng3 ggr, alla gånger var de när jag skulle stanna av som den hängde sig kring 4500 rpm. någon som vet vad detta beror på?
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Kolfiber är mkt starkare är stål! så det ska lätt hålla :) men bogsera kan man även göra i a-armarna eller på något ställe i framvagnen om man så vill?
Åkte på att dra en lynx i helgen och kändes väldigt tveksamt att knyta nått i bågen.
drog snöret igenom fotstegsramen bak istället.

Ny lyftbåge kommer de nog bli framöver någon gång.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
tja, senaste svängen mätte jag en förbrukning på 5,3 liter,
var inte alls någon extremkörning, utan lite lek på en myr och körning över älven, körde totalt 5 mil den svängen. ska dom dra så mkt?

När jag lekte på myren fick jag även gashäng3 ggr, alla gånger var de när jag skulle stanna av som den hängde sig kring 4500 rpm. någon som vet vad detta beror på?
Det är isbildning i gashandtaget, väldigt vanligt. Blir som att man gasar, därför bryter inte givarna.
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Hur upplever ni bränsleförbrukningen hittills? Funderar på att ev byta till Polaris nästa säsong men vill inte ha nåt soppamonster. Om den skottar i sig mycke soppa när man busar i pudret är helt ok men när man flyttar sig på leden så ska den inte ta nåt mycke.
3.0l/mil och 1.28% olja i snitt på 68 mil. 2.6l/mil som lägst. 3.4l/mil som mest. RMK standard (ej pro). Remmen ser ut som ny! Har precis satt i 11-66 vikter. Jäklar vad maskinen går bra! BYT BYT BYT!
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
räknade på snittförbrukning lite snabbt och kom fram till 3,8L/mil, men då är 90% väldigt lugn körning, känns som att den drar otroligt mycket. kommer bli en dyr vinter.

n'r det gäller gashänget, finns det något att göra för att lösa problemet? känns ju inte så pålitligt.


någon annan som upplever att maskinen känns lite trött när man lägger ner i riktigt djup snö? samt att den vill tendera i att dyka när man lättar på gasen, har vart nära att ligga på näsan några gånger när jag släppt på gasen lite