PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har just varit ut och kollat lite inställningar, men fick ingen som kunde shimsa primären åt mig idag. Så jag kunde inte åka med rätt vikter, så den övervarvade kraftigt. Men FY FAN vilket gassvar!! Mycket rappare än en standard! Skitskoj! Laddade nu ca 5-6psi vilket är ca 0,4bar vilket är ca 200-210hk. Ska fortsätta så fort jag fått primären shimsad så det går att gasa.

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Du borde ladda 80 bar så får du 7000 hk!!!!!!
Nä men riktigt snyggt blev de och den lät väldigt rapp :). hoppas allt kommer hålla bra för dig. Kommer du köra på 0,4 bar eller blir de mer ladd?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag ska lägga mig på högsta möjliga ladd utan att den spikar. :) siktar lite högre än vad jag åker just nu, men utan riktiga vikter så är det inte så lätt att kalibrera sakerna..

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Låter bra att den var rapp följer detta med spänning :) tar du hem fler kit mot beställning eller?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo det kommer, men hinner ju inte göra något under veckan då jag har mycket att göra på jobbet. Men så snart jag finner tid ska ni se! :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Här ska in få en liten update, många problem har kommit upp till ytan och lösts eftersom. Märkte ganska omgående att usa map:en inte fungerar i sverige på 98okt. Så den mesta av tiden har gått åt att ta fram en ny grundmap till attitudeboxen, vilka jag nu mer kan programera om. Och nu går maskinen som den ska, är bra lite fine tuning kvar att göra. Ska se om jag kan hitta någon som kan tänkas hålla en videokamera nån dag så kommer det lite klipp.

Superfly

Medlem
10 nov 2009
44
0
1
Jokkmokk
På vilket sätt var mappen fel?, måste ju ha varit riktigt fel om den inte gick att justera genom att stega upp eller ner på boxen?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo den var helfel, och iom att jag inte kan justera bränsletryck som man kunde på dom gamla kitten så var det rätt så svårt att få till. Det lustiga är att mappen fungerar för en kille i norge som kör på 100ll. Jaja, problemet är iaf löst. Fördelen med att jag inte rört bränsletrycket är ju att den går som en standard på tomgång och att den går underbart fint genom hela registret, inga områden där den har hyss. Riktigt imponerad! Jag misstänker att dom mappat i usa med c16 eller liknande på låghöjd, och därför inte fått samma problem.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu är det rock 'n roll i turbo assaulten!! Var ute en tur i dag och fixade det sissta, passade även på att ändra ytterst lite i variatorerna. Fy fan vad roligt! Att det går att åka med den effekten och ändå ha bibehållen smidighet! :) Ska försöka hitta någon som filmar lite imorgon. Har även mer att göra i variatorerna innan jag är klar.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Här får ni lite film.

Kalibrering av bränsle, rasslet som hörs är en distans som var lite lös.
[video=youtube;jjm2FOsPPoA]http://www.youtube.com/watch?v=jjm2FOsPPoA[/video]

Sen lite bus, dock inte i några värstingbackar.. :)
[video=youtube;8xGV0cWRTmo]http://www.youtube.com/watch?v=8xGV0cWRTmo[/video]

[video=youtube;1OEbiEeBbf0]http://www.youtube.com/watch?v=1OEbiEeBbf0[/video]

typlikt

Medlem
10 jan 2011
20
0
1
fan va slött den där gick. riktigt äcklig med. nä bara skoja. FY HELVETE VA GRYM!!! VILL HA!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Den låter faktiskt inte så mycket, är inga problem att ligga utmed när den som kör nyper fullt. Ingen av dom som kört den har tyckt den varit för ljudlig, säger ju inte den går tyst.. Men är inte lika högt som tex en skrammelburk + att det är ett annat ljud som är lite behagligare för örat.