King cat 900 goes wild! LAZY CAT

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Laddar upp lite bilder och FILM från dagens testrun med Kingcaten och min Snopro 440/700 som Metso har fixat i ordning medan jag har varit och lekt krig i skogen ;)

Movie: View My Video

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Snyggt jobbat Simon!
Fint med bilder och dessutom en film :)

Att tunneln ser ut att vara en meter gillar jag skarpt, men ett lasträcke eller liknande skulle någ se bra ut.

Har du funderat på nån typ av "lasträcke" för att spänna fast soppa eller annat?
Jag är intresserad om du klurar fram nåt smidigt och snyggt.

Skall bli kul att gasa lite så fort det kommer mera snö!

Missade att skriva om huven, kör med original den är helt klart snyggare :)

Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Snyggt jobbat Simon!
Fint med bilder och dessutom en film :)

Att tunneln ser ut att vara en meter gillar jag skarpt, men ett lasträcke eller liknande skulle någ se bra ut.

Har du funderat på nån typ av "lasträcke" för att spänna fast soppa eller annat?
Jag är intresserad om du klurar fram nåt smidigt och snyggt.

Skall bli kul att gasa lite så fort det kommer mera snö!

Missade att skriva om huven, kör med original den är helt klart snyggare :)
Tack å tack, otroligt roligt att få lite respons på de man gjort, de som håller lågan uppe när det råkar gå tungt..

Har för mig att jag mätte upp ren tunnel till 110cm :nuts:
Dock har jag funderat på att bygga en "pakethållare" strax bakom dynan för att få så lite brytning på tunneln som möjligt.

Längtar som fan tills de ligger över metern med puder så vi får dra en sväng eller två ;)

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Kan bara hålla men alla andra. Riktigt snygg bygge! :cool: Modiferad med ett modernare orginalstuk. Det gillar jag.

Hur mycket frigång har från rutan till handtaget när du styr? Har börjat modifera styrstången själv utan att höja den. Men märkte att det nog blir tight mellan handkåpor och rutan (org "mellan" hög).
(Alterantivt kan man höja som k-len´s maskin men känner inget behov av det...)

Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kan bara hålla men alla andra. Riktigt snygg bygge! :cool: Modiferad med ett modernare orginalstuk. Det gillar jag.

Hur mycket frigång har från rutan till handtaget när du styr? Har börjat modifera styrstången själv utan att höja den. Men märkte att det nog blir tight mellan handkåpor och rutan (org "mellan" hög).
(Alterantivt kan man höja som k-len´s maskin men känner inget behov av det...)
Tack å tack!
Ja du, de skulle jag kunna kolla upp, men styret är så pass mycket högre än rutan så de ska nog vara cool lungt på min maskin..

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Nu pratar vi skoter! Grymt fin maskin :)

Å tunneln kanske skulle göra sig tokpolerad om rutan blir kvar?

och sen är ju en jäkla lång tunnel väldigt lämplig vid en fika, alltid lite krångel att ställa saker på dynan eller sitta å hålla termosen med benen så det trycker på kulorna. Problemet löst. skaffa en jäkla lång tunnel bara!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
vilken färg?
samma eller nån annan..?
Kommer bli sidenmatt svart.

Nu pratar vi skoter! Grymt fin maskin :)

Å tunneln kanske skulle göra sig tokpolerad om rutan blir kvar?

och sen är ju en jäkla lång tunnel väldigt lämplig vid en fika, alltid lite krångel att ställa saker på dynan eller sitta å hålla termosen med benen så det trycker på kulorna. Problemet löst. skaffa en jäkla lång tunnel bara!
Hahaha.. Ja jag har ju med mig fika bordet everywhere!! ;)

Ska se om jag orkar tokpolera tunneln, de är ju ett jävla göra!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Självklart orkar du polera den! Har man sådär lång diskbänk, måste den vara blank och fin!!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Under tiden framvagnen är på lackering och skotern står i garaget så har mer moddning påbörjats... :nuts: