Söker skoter med back och som är billig i drift.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Den där 99:ans enduro är nog inte helt fel och det borde gå pressa priset något tycker jag.

Den är väl inte den bästa i lössnön, men sätter man på plastskidor och förlänger boggien till 345 så blir den mycket bättre.

Speciellt 494 motorn är pigg och hållbar, den är bensinsnål och försäkringen är låg.

Då får du lite pengar över att modifiera skotern med också :)
 
Last edited:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hej å hå! 1000mil! Se då till att få se kvitto på att det är bytt kolvar, gå igenom boggin och se så inget glappar. Kolla nitar och rakhet i chaassie. Se till att den är RIKTIGT välservad och omhändertagen om du ska köpa den... Annars blir det fort VÄLDANS mycket dyrare...
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Tycker den ser lite smått risigt ut pga nån spricka i tunneln, ser ut som knopparna till facket bak är borta, plastskydden längst bak borta osv
 

Natta

Aktiv medlem
9 aug 2010
94
0
6
Karlholmsbruk
Tveksamt. Jag skulle bjuda honom 22k om jag vore du, använd milantalet som prutmedel. Det kan den helt klart vara värd ifall du inte hittar några fel i motorn/boggien.

Det är ju faktiskt en väldigt trevlig skoter med mycket kraft och som tar sig fram bra i all sorts snö tycker jag, även fast det kanske krävs lite extra tryck på gasen ibland.

Hade jag bott i närheten av Pajala, fått ner försäljaren till 22k och inte hittat några allvarligare fel på skotern så hade jag helt klart slagit till!

PS. Såg även nu att den hade SLP-skidor monterat, vilket är ett stort +... bara skidorna kostar ju 4000kr ny.