Tänkte göra comeback på de här forumet genom att visa vad jag håller på med i garaget..
Efter ett total ras på 600VES motorn jag slängde i förra vintern så har jag nu börjat tänka i andra banor..Dvs ingen slö 600a nåmer:blink1:
Kommer att landa en Liberty 700 eller 800 VES i chassit..Med allt vad det innebär, listan kan ju göras lång. Men jag kommer istället posta bilder och skriva en kort text till dem.
Började med att plocka isär skotern helt. Sedan kollade jag efter sprickor och lösa nitar, tror jag hittade 3st lösa nitar i framvagnen och nån enstaka liten spricka(ska svetsas senare, även a-arms fästerna ska svetsas ihop med förstärkningarna i samma veva).
Alla nitar som skulle bytas är bytt och alla förstärkningar är tillverkade(och även lackade svart nu). Tillverkade även ett verktyg för (de)montering av motorkuddarna. Låter bilderna talaom resten..
OBS, bilderna hamnade inte riktigt i rätt ordning! Men är inte så svårt att lista ut hur de skulle vara
Efter ett total ras på 600VES motorn jag slängde i förra vintern så har jag nu börjat tänka i andra banor..Dvs ingen slö 600a nåmer:blink1:
Kommer att landa en Liberty 700 eller 800 VES i chassit..Med allt vad det innebär, listan kan ju göras lång. Men jag kommer istället posta bilder och skriva en kort text till dem.
Började med att plocka isär skotern helt. Sedan kollade jag efter sprickor och lösa nitar, tror jag hittade 3st lösa nitar i framvagnen och nån enstaka liten spricka(ska svetsas senare, även a-arms fästerna ska svetsas ihop med förstärkningarna i samma veva).
Alla nitar som skulle bytas är bytt och alla förstärkningar är tillverkade(och även lackade svart nu). Tillverkade även ett verktyg för (de)montering av motorkuddarna. Låter bilderna talaom resten..
OBS, bilderna hamnade inte riktigt i rätt ordning! Men är inte så svårt att lista ut hur de skulle vara