skoter körning i sthlm området.

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Tjena tjena!! Blir det någon åkning nu i helgen i sthlm?? eller kanske i morg (tors 6e? ) Måste ut och pröva nya styrhöjjaren!!!
Ps Anders jag beklagar.. folk har problem att skillja på mitt å ditt!! Håller koll norr om stan. Men Åker ju runt i jobbet runt hela sthlm/uppland så håller koll!!

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Hej
Kul med skotrar i stockholms trakten jag är gärna med och kör någon kväll eller helg helst på södra sidan av stan då jag bor i Trosa och har en bit att åka.

// Peter

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Hur ser det ut med åkning i Trosa trakten mot Gisekvarn och Stendörren hållet, har funderat på att ta maskin till Stockholm och att testa åkning i dessa områden. Finsn det någon form av rastplatser, vindskydd, grillplatser runt i skogarna som man kan åka till?

//Daniel

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Jag ska kolla runt lite det jag vet är vid Stendörren finns det vindskydd , grillplatser mm ska kolla isen också för jag vet ett par ställen ute i skärgårn också.
Återkommer !!

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Isarna är tydligen inte att lita på det är tydligen öppet vatten under snön på vissa ställen.
Var och köpte ett släp till skotern så om det blir någon körning i Sthlm området så hör gärna av er så kommer jag.
1,5 timme på skotern i dag snön är riktigt bra att köra på nu tvingades sluta pga att jag behövde hämta barnen på dagis.

MERA SKOTER i morgon

Mvh Peter

4

426H

Nu äre väl pansarskare överallt i stockholmstrakten? Typ Yamaha före?
Nån som är sugen på att åka upp mot medelpad/sydöstra dalarna i helgen? Där skall finnas puder. Har en plats ledig på släpet..

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Kom precis tillbaka efter en tur på Uttran i Botkyrka/Salem. Ca. 30cm totalt med en skorpa på ca. 7cm och ett lager vatten mellan. Några cm snö ovanpå.
Många fiskare ute.
Inne vid strandkanten och på några fläckar blötte det igenom men det verkar inte vara någon fara. I östra sundet av Ensta ö tryckte jag på lite extra för inte få stopp om det skulle knaka :cheesy:
I går kväll när jag var ute och provhackade kom det en älgko med kalv knatande. Håller det för som så håller det nog för en skoter också tänkte jag :biggrin1:

Blir kanske en fikatur i morgon igen om någon vill med.

http://maps.google.com/maps?q=59.181912,17.757636&num=1&t=h&sll=59.181491,17.757726&sspn=0.006596,0.022724&ie=UTF8&ll=59.181491,17.757726&spn=0.006596,0.022724&z=16

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
nu kan jag börja köra igen, har vart å hämtat en switchback 700 04a, blir inge köra som svin skoter men duger kanske till några turer, säg till om ni ska ut å köra något mvh anders

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
I brist på annat kommer det absolut bli Uttran för mig i helgen igen. Uppbokade kvällar så det blir inte att lasta och åka iväg någon annanstans. Någon som har koll på isarna i skärgården? Borde väl ha stöpt och frusit på nu.
Funderar även på att följa vikingarännet den 13/2. Vore kul att samla ihop ett gäng om det funkar.

Team4S

Aktiv medlem
2 dec 2007
52
0
1
Trosa
Mer info om Vikinga rännet tack jag har aldrig hört talas om det men jag vill gärna åka skoter !!!!

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
va ute idag, bra med snö tjock is men bara inne i viken och på land förstås, ute på fjärden är det ingen snö på isen å den är spegelblank! skit fint, ska se om jag kan få in en bild;)

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
va ute idag, bra med snö tjock is men bara inne i viken och på land förstås, ute på fjärden är det ingen snö på isen å den är spegelblank! skit fint, ska se om jag kan få in en bild;)
köpt ny skoter nu eller?

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
a fick pengar av försbolaget i måndags handlade en Switchback 700 04a i tisdags ;) går jävligt fint, trodde inte de skulle gå så bra som den gör. tjejen kommer nog få skotern då jag planerar att köpa en ny cross maskin till nästa vinter ;)
najs, vad fick du pröjsa för den där då?

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Detta handlar om långfärdskridskor..och passerar ett par kilometer från mig.
Är det skoteråkning i samband med detta event??
I så fall får jag lov att ta med släpet upp till dalarna nästa helg och hämta hem skotern..
jo vi tänkte att man kan mötas upp å kika på det å ta en tur ;)