Var i Stockholmstrakten kör du?Var uppe hos syrran och körde i går. Det fanns snö,men det var inte mer. Perfekt före för en yamaha, stenhård skare
Det var första gången med nya skotern (min första skoter,trots min ringa ålder av 40+).
efter dagens slut så hade jag klar en arbetslista
nya bromsbelägg
elen måste fixas (templampan lyser, ingen varvräknare, ingen tankmätare, sporadiskt halvljus)
variatorn gnisslar/ylar på tomgång i bland
Handtagsvärmen gav elstötar, (Fixat)
justera skidorna, har för mycket toe out
Skicket på skotern var sämre än jag trodde, men jag gav inte så mycket för den och man får vad man betalar för.
Det är terrängkörningslagen som gäller, fast runt Stockholm finns inga lokala begränsningar :becky:Föresten. Vad är det för lagar som gäller skoteråkning här runt om? typ om man åker på sjöar och ibland svänger upp om man ser någon skogsglänta eller liknande?
Om du menar mig så hade vi tänkt ta släpet å lasta av där, men det blev Rimbo istället ^^ Dock bara en superkort tur för vi hade ingen aning om vart vi kunde åka å ville undvika att råka åka på någons åkrar.Härligt, önskar man hade skotern hemma! hade ni tänkt åka skoter på mälaren upp till uppsala eller åka och ställa släpet där?